تبیان، دستیار زندگی
چندمین بار مدیر ورزشی هامبورگ تكرار كرد بیرسدورفر: مهدوی‌كیا در هامبورگ جایی ندارد داستان مهدوی‌كیا در هامبورگ ادامه دارد! بازیكن ایرانی باشگاه آلمانی یك فصل دیگر می‌ماند اما، اگر پیشنهاد مناسبی داشته باشد برای سیاست درآمدزای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با 7 لژیونر ایرانی


برای چندمین بار مدیر ورزشی هامبورگ تكرار كرد

بیرسدورفر:

مهدوی‌كیا در هامبورگ جایی ندارد

داستان مهدوی‌كیا در هامبورگ ادامه دارد! بازیكن ایرانی باشگاه آلمانی یك فصل دیگر می‌ماند اما، اگر پیشنهاد مناسبی داشته باشد برای سیاست درآمدزایی فروخته خواهد شد.

برای چندمین بار دیتمار بیرسدورفر، مدیر ورزشی هامبورگ از جدایی مهدی مهدوی‌كیا در صورت رسیدن پیشنهاد خوب به باشگاه خبر داد. این بار تلخی حرف‌های بیرسدورفر بیش از گذشته بود.

در سایت رسمی هامبورگ به بازی خوب مهدوی‌كیا در آخرین دیدار فصل برابر بوخوم اشاره شده است. اما، بیرسدورفر باور دارد باشگاه برای رسیدن پیشنهاد خوب برای الكس میر و مهدی مهدوی‌كیا لحظه‌شماری می‌كند.

پس از پایان دیدار برابر بوخوم به مهدی گفته شد كه به دنبال باشگاه جدیدی باشد.

مدیر ورزشی هامبورگ كه فهرست خرید بازیكنان را برای تابستان آماده كرده است گفت:« به كیا گفتیم كه در تیم جایی ندارد و با این شیوه و چیدمان به این گوش‌ها در خط میانی نیاز نداریم. به عبارت دیگر او انتخاب نخست در تیم اصلی نخواهد بود.»

روشن است كه بازیكن ایرانی و چند بازیكن دیگر باید برای خریدن «رافائل ون در وارت» ستاره آژاكس قربانی شوند هنوز پاسخی از نماینده‌ی هلند به باشگاه نرسیده است. اما بیرسدورفر از ادامه تماس تلفنی با همتایانش در آژاكس برای به چنگ آوردن ون در وارت خبر داد.

این روزها تنها رضا فاضلی، مدیر برنامه‌های مهدوی‌كیا درگیر تغییراتی كه در هامبورگ رخ می‌دهد نیست.

مدیر ورزشی باشگاه گفت:« مانند همیشه به دنبال بهترین راه حل برای مشكل مالی اچ. اس. وی (هامبورگ) هستم.»

نمایندگان بازیكنان دیگر به دنبال بیشتر شدن قراردادهای قرضی بازیكنانشان هستند.

هلب در گراسهاپر، رومئو در مایوركا، لدسما در ریورپلاته و میر در فرانكفورت هستند و شاید مدت بیشتری هم بمانند! اما كیا از مبارزه دست نمی‌كشد. مهدوی‌كیا فراموش نكرده است كه در اوج سران هامبورگ او را نگاه داشتند و اكنون می‌خواهند با اصول حرفه‌ای در بازار نقل و انتقالات او را بفروشند.

چند هفته‌ی ابتدایی فصل آینده بهترین فرصت برای مهدی مهدوی‌كیا است تا نشان بدهد نباید با او این چنین برخورد می‌كردند.

فریدون زندی در اولین روز تمرین با تیم ملی:

امیدوارم اولین حضور در جام‌جهانی را در تهران جشن بگیرم

بازیكن تیم ملی فوتبال كشورمان و كایزرسلاترن آلمان، گفت: امیدوارم نخستین حضورم در مسابقات جام جهانی را در تهران جشن بگیریم.

فریدون زندی كه دیروز نخستین جلسه‌ی تمرین خود را با تیم ملی كشورمان انجام می‌دهد اظهار كرد: هم‌اكنون از شرایط خوبی برخوردارم و در طول یك روزی را كه در كنار سایر نفرات بودم، آنها نیز از انگیزه‌ی بالایی برای پیروزی برخوردارند.

وی افزود: دیدارهای مشكلی برابر تیم‌های كره‌ی شمالی و بحرین داریم كه باید برای صعود به جام‌جهانی آنها را شكست دهیم. زندی تصریح كرد: در دیدار برابر كره‌ی شمالی و بحرین بازی كرده‌ام؛ آنها را می‌شناسم و امیدوارم بتوانم بازی خوبی برابر این دو تیم انجام دهم.

یحیی گل محمدی:

سال آینده از فوتبال ملی خداحافظی می‌كنم

برای تمدید قرارداد وضعیت مالی پرسپولیس را می‌سنجم

ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پس از پایان بازی‌های جام جهانی از بازی ملی خداحافظی می‌كنم و تنها به بازی باشگاهی ادامه خواهم داد.

یحیی گل محمدی  اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن سن، به این نتیجه رسیده‌ام كه پس از مسابقات جام جهانی از بازی در تیم ملی كناره‌گیری كنم اما پس از آن، به بازی در باشگاه ادامه خواهم داد.

وی درباره‌ی دور جدید تمرینات تیم ملی پیش از دیدار برابر كره‌ی شمالی، گفت: دو دیدار بعدی از حساسیت بالایی برخوردار است و صعود ما به جام جهانی در گرو كسب هر شش امتیاز این دو دیدار است و پیروزی در برابر كره‌ی شمالی و بحرین نقطه‌ی عطفی در فوتبال ایران خواهد بود.

گل محمدی ادامه داد: صعود به جام جهانی باعث برانگیختن غرور ملی مردم كشور ما كه عاشق فوتبال بوده و دوست دارند تیم ملی به جام جهانی برود، خواهد شد و ما در این راه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی درباره‌ی دیدار برابر كره‌ی شمالی،‌ تصریح كرد: كره‌ چیزی برای از دست دادن ندارد و برای شكست ایران به تهران خواهد آمد كه این مساله به نفع ما است چرا كه آنها برای حمله كردن خواهند آمد و این باعث خواهد شد كه فضای زیادی در اختیار مهاجمان تیم ما قرار بگیرد.

گل محمدی نقطه‌ی قوت كره‌ی شمالی را دوندگی و قدرت بدنی بازیكنان دانست و گفت: میانگین سنی تیم كره پایین است و این باعث شده كه دوندگی به نقطه‌ی قوت این تیم تبدیل شود. ضمن آن كه در بازی رفت، قدرت بدنی بازیكنان كره‌ای جلب توجه می‌كرد و به رغم صحبت‌هایی مبنی بر آسان بودن آن بازی، دیدار بسیار مشكلی را داشتیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر، اظهار كرد: با توجه به بضاعت پرسپولیس، در نتیجه‌گیری بسیار موفق عمل كردیم و به گواه جدول در مقایسه با دو، سه فصل پیش بسیار بهتر بوده‌ایم. این بضاعت پرسپولیس است ولی امیدوارم در فصل بعد پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر دل هوادارانش را شاد كند.

گل محمدی ادامه داد: پس از این كه در چهار هفته‌ی اول نتایج بدی كسب كردیم، مربیان بر شدت تمرینات افزودند و توانستیم نتایج خوبی كسب كردیم اما متاسفانه در حساس‌ترین موقعیت از سپاهان شكست خوردیم و از كورس قهرمانی عقب افتادیم. اما تمام تلاش خود را برای فتح جام حذفی و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهیم داد.

وی با مثبت خواندن شرایط فعلی پرسپولیس، اضافه كرد: در دو سه سال گذشته تیم با مشكلات حاشیه‌ای فراوانی روبه‌رو بود اما خوشبختانه این حواشی به حداقل رسید و شاید یكی از دلایل كسب نتایج خوب پرسپولیس در این فصل، همین مساله بوده است.

گل محمدی درباره‌ی وضعیت قراردادش با پرسپولیس و آینده‌ی كاری‌اش در فصل آینده، به ایسنا گفت: قراردادم با پرسپولیس امسال به پایان می‌رسد و هنوز تصمیم قطعی برای ماندن و رفتن از پرسپولیس نگرفته‌ام اما به طور قطع تصمیم خود را با توجه به وضعیت مالی باشگاه می‌سنجم ضمن آن كه از هیچ تیمی پیشنهاد ندارم.

حشمت مهاجرانی :

کاظمیان یکی ازگزینه های مورد نظر ماست

 خداداد محبوبیت زیادی بین طرفداران آدمیراواکردارد

مدیرفنی تیم فوتبال آدامیراواکر گفت: جواد کاظمیان یکی ازگزینه های مورد نظر ما برای فصل آینده است و قصد داریم در این زمینه بامسئولان باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شویم.

حشمت مهاجرانی مدیر فنی تیم فوتبال آدمیراواکرگفت: برای تقویت خط حمله تیم چند بازیکن را مد نظرداریم که جواد کاظمیان یکی از گزینه های اصلی ماست وتاکنون این درخواست ازطریق مدیربرنامه های باشگاه آدمیراواکر به باشگاه پرسپولیس منتقل شده وقراراست مذاکرات نهایی بزودی آغازشود.

وی یادآورشد: بزودی درجریان یک کنفرانس خبری در اتریش جزئیات بیشتری ازاین انتقال را اعلام خواهم کرد.

مهاجرانی درخصوص شرایط انتقال خداداد عزیزی ووضعیت وی درتیم آدمیراواکر تصریح کرد: خداداد در بین طرفداران آدمیراواکر ازمحبوبیت زیادی برخوردار است و هواداران این تیم به خاطر این انتقال بسیار خوشحال هستند وحتی تصور نمی کردند خداداد بپذیرد که یک فصل را در این تیم بازی کند.

کاظمیان هم در گفتگویی انتقال خود را به بعد از بازیهای ایران موکول کرد .

علیرضا واحدی نیكبخت به اردوی تیم ملی فوتبال ملحق شد

نیكبحت: مسوولان الوصل را متقاعد كردم

علیرضا واحدی نیكبخت به اردوی تیم ملی فوتبال ملحق شد. ملی پوش تیم فوتبال كشورمان گفت: با موافقت مسوولان باشگاه الوصل توانستم دو روز زودتر از موعد مقرر به سایر بازیكنان اضافه شوم.

علیرضا واحدی نیكبخت  اظهار داشت: دو هفته‌ی دیگر در نیمه‌نهایی جام حذفی امارات مسابقه‌ی حساسی را پیش رو داریم و مسوولان باشگاه اصرار فراوانی داشتند كه برای هماهنگی بیشتر تا پایان تمرینات روز جمعه در دبی حضور داشته باشم. اما با مذاكراتی كه انجام شد توانستم نظر مساعد سران باشگاه را برای جدایی زودتر از موعد مقرر كسب كنم.

وی در مورد دیدارهای پیش روی تیم ملی كشورمان در مقابل كره‌ی شمالی و بحرین اظهار داشت: بدون تردید این دو دیدار مهمترین مسابقاتی است كه در این چند ساله انجام دادیم. چرا كه پیروزی در این دو مسابقه می‌تواند صعود ما را به جام جهانی قطعی كند.

نیكبخت ادامه داد: هنوز گام بلندی تا صعود به جام جهانی پیش رو داریم و نباید همه چیز را تمام شده دانست. كره‌ی شمالی در دیدار برابر ما هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و دست كم گرفتن این حریف می‌تواند برای ما مشكل‌ساز شود. هر چند كه تجربه‌ی بالای بازیكنان به رقم جوانی این مشكل را برطرف خواهد كرد.

مدیرباشگاه بوخوم مانع از جدایی نویدكیا شد

محرم نویدكیا:

فصل آینده نیز در تیم بوخوم بازی می‌كنم

اكنون می‌گویند چرا به تیم ملی دعوت می‌شوم!

محرم نویدكیا بازیكن ملی‌پوش كشورمان و تیم بوخوم آلمان صبح امروز نخستین تمرین خود را با سایر نفرات تیم ملی برگزار كرد.

محرم نویدكیا  اظهار كرد: در حال حاضر از نظر شرایط بدنی وضعیت خوبی دارم و در نخستین تمرین نیز توانستم در كنار سایر نفرات حضور خوبی داشته باشم.

وی افزود: به نظر می‌رسد سایر نفرات تیم ملی كشورمان نیز بسیار آماده هستند و با این شرایط می‌توانیم در دیدارهای دور برگشت مقدماتی جام جهانی امتیازات لازم برای صعود را كسب كنیم.

نویدكیا در مورد دو دیدار تیم ملی كشورمان برابر كره‌ی شمالی و بحرین نیز تصریح كرد: نباید از هم اكنون این تیم‌ها را دست كم بگیریم. باید با تمام قدرت به مصاف حریفان برویم تا بتوانیم برای سومین بار تیم ملی كشورمان را راهی جام جهانی كنیم.

نویدكیا در مورد انتقادات مطرح شده در خصوص حضورش در تیم ملی گفت: این انتقادات طبیعی است. شاید سال گذشته اگر از ابتدا در تركیب تیم ملی قرار نمی‌گرفتم عده‌ای انتقاد می كردند و امروز پس از مصدومیتم همانها انتقاد می‌كنند كه چرا در تیم ملی بازی می‌كنم.

وی افزود: در تركیب تیم ملی بازیكن ثابت نیستم و بی‌تردید در همان دقایقی كه به زمین می‌آمدم نظر برانكو را برای دعوت مجدد جلب كردم.

محرم نویدكیا در مورد وضعیت خود در تیم بوخوم نیز گفت: در پایان این فصل قصد داشتم از بوخوم جدا شوم. اما با توجه به این كه مدیر باشگاه بر ماندن من اصرار داشت و این اجازه را به من نداد بنابراین فصل آینده نیز در تیم بوخوم بازی می‌كنم.

نویدكیا در مورد سرمربی دانماركی جدید تیم بوخوم نیز تصریح كرد: وی به تازگی هدایت بوخوم را پذیرفته است و شناخت چندانی از وی ندارم.

پیشنهادات وسوسه‌انگیز انگلیس، تركیه و عربستان به كعبی

پیشنهاد یك میلیون و دویست و پنجاه هزار دلاری الاتحاد

حسین كعبی: فقط به تیم ملی فكر می‌كنم

بازیكن پیشین تیم فوتبال السد گفت: پیشنهادات مختلفی از سوی باشگاه‌های اروپایی و آسیایی به من شده اما هم اكنون تمام فكر و ذكرم مشغول بازی‌های حساس تیم ملی فوتبال است.

حسین كعبی  اظهار داشت: باشگاه‌های گالاتاسرای تركیه، تاتنهام انگلیس و الاتحاد عربستان به صورت جدی با من مذاكره كرده‌اند اما من پاسخ به این پیشنهادات را كه پس از پایان بازی‌های تیم ملی موكول كردم.

كعبی افزود: به طور مرتب نمایندگان سه باشگاه مذكور با من در حال تماس هستند اما هنوز جوابی به آنها نداده‌ام.

گفتنی می‌شود مقصد بعدی حسین كعبی تیم الاتحاد بوده و آنها پیشنهاد وسوسه‌انگیز یك میلیون و دویست و پنجاه هزار دلاری را برای به خدمت گرفتن این بازیكن ایرانی تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ارایه كرده‌اند.

وی درباره‌ی جدایی‌اش از تیم السد گفت: اكنون از این تیم جدا شده‌ام و به دلیل باقی ماندن یك سال از قراردادم با فولاد تابع تصمیم‌گیری مدیران این باشگاه هستم و فكر می‌كنم در دو بازی پایانی لیگ برتر فولاد را همراهی كنم.

كعبی افزود: پس از آن كه آخرین بازی خود را در لیگ قطر برای السد انجام دادم با بازیكنان و كادر فنی این تیم خداحافظی كردم و به ایران بازگشتم.

كعبی افزود: جدایی من از این تیم سبب شده تا هواداران و به خصوص «بورا میلوتینویچ» سرمربی السد بسیار ناراحت شوند اما در هر صورت در شرایط فعلی ترجیح دادم تا به ایران بازگردم.

وی در این زمینه گفت: پنجاه درصد احتمال دارد كه فصل آینده یا در فولاد و یا در باشگاههای خارجی بازی كنم.

جوان پرتحرك فوتبال كشورمان در مورد احتمال بازگشت به تیم فولاد خوزستان نیز تصریح كرد: در مورد فصل آینده خود هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام چرا كه اكنون تنها چیزی كه به آن فكر می‌كنم بازی تیم ملی است و پس از آن كه توانستم همراه تیم ملی ایران به جام جهانی راه یابم در این مورد نیز تصمیم خواهم گرفت.

كعبی در مورد همراهی فولاد خوزستان در دو بازی پایانی لیگ برتر نیز تاكید كرد: در این مورد با نواصرزاده، قائم مقام باشگاه فولاد صحبت كرده‌ام، اگر فولاد واقعا به من نیاز داشته باشد در خدمت این تیم هستم، اما از طرفی با توجه به خستگی ناشی از بازی در لیگ قطر و تیم ملی، اگر مسوولان فولاد اجازه دهند بعد از دو دیدار تیم ملی ایران در تهران قصد دارم تا به یك سفر استراحتی بروم و مدتی را نیز در كنار خانواده‌ام بگذرانم.

حسین كعبی روز گذشته نخستین تمرین خود را با تیم ملی انجام داد، جوان تكنیكی فوتبال كشورمان در این تمرین بسیار پرانگیزه حاضر شد و اعلام كرد كه در حال حاضر به غیر از تیم ملی به موضوع دیگری فكر نمی‌كند.

حسین كعبی گفت: خوشبختانه در تمرین نشاط و روحیه‌ی خاصی را در تمامی ملی‌پوشان دیدم، ما بسیار با انگیزه تمرین كردیم و بی‌تردید با این روحیه توانایی شكست دادن هر حریفی را داریم.

كعبی در مورد میزان آمادگی خود نیز خاطر نشان كرد: با توجه به این كه لیگ قطر به تازگی پایان یافته است مقداری از نظر بدنی خسته هستم اما امیدوارم در چندروز آینده شرایط بهتری را پیدا كنم و بتوانم با سایر نفرات تیم ملی هماهنگ شوم.

هافبك تیم ملی كشورمان در مورد دیدارهای آینده تیم ملی برابر كره‌ی شمالی و بحرین نیز تاكید كرد: باید از امتیاز میزبانی خود به طور كامل استفاده كرده و به جام جهانی صعود كنیم.

كعبی افزود: نباید هیچ كدام از دو حریف خود را دست كم بگیریم چرا كه هنوز راه زیادی تا صعود به جام جهانی باقی مانده است و نباید از هم اكنون خود را صعود كرده بدانیم.

وی اصلی‌ترین بازی ایران را دیدار برابر بحرین دانست و اظهار كرد: شاید در بازی برابر این تیم تنها به یك امتیاز برای راهیابی به جام جهانی نیاز داشته باشیم اما اگر با این هدف وارد زمین شویم ممكن است حتی شكست بخوریم بنابراین برابر بحرین نیز تنها با هدف سه امتیاز به میدان می‌رویم.

مصطفی دنیزلی گفت: حسین كعبی می‌تواند در گالاتاسرای موفق باشد.

سرمربی تیم فوتبال پاس در رابطه با پیشنهاد تیم فوتبال گالاتاسرای تركیه به حسین كعبی ملی‌پوش تیم السد قطر  گفت: گالاتاسرای یكی از بهترین‌ باشگاه‌ها است و با توجه به نداشتن بازیكن در جناح راست كعبی می‌تواند به دلیل سرعت بالایش در این تیم موفق باشد.

وی افزود: فیزیك بدنی كعبی نیز نمی‌تواند در موفقیت او در تركیه مشكل‌ساز شود.