تبیان، دستیار زندگی
داد) پاس با یك گل پلیس عراق را مغلوب كرد تیم پاس ایران كه پیش از این صعود خود را به مرحله‌ی دوم لیگ قهرمانان آسیا مسجل ساخته بود، در آخرین دیدار خود موفق شد كه تیم پلیس عراق را نیز شكست دهد. در روز پایانی مرحله‌ی نخست گروهی ل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش ایران (7خرداد)


پاس با یك گل پلیس عراق را مغلوب كرد

تیم پاس ایران كه پیش از این صعود خود را به مرحله‌ی دوم لیگ قهرمانان آسیا مسجل ساخته بود، در آخرین دیدار خود موفق شد كه تیم پلیس عراق را نیز شكست دهد.

در روز پایانی مرحله‌ی نخست گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18 چهارشنبه دو تیم پاس ایران و پلیس عراق در ورزشگاه دستگردی به مصاف یكدیگر رفته كه در نهایت تیم پاس ایران با تك گل حسین پاشایی در دقیقه‌ی 76 حریف خود را مغلوب كرد.

همگام با رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا ؛

سپاهان از صعود به دور بعد بازماند

تیم فوتبال سپاهان نمانیده کشورمان در گروه دوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با قبول شکست 3 بر2 مقابل العین امارات از صعود به دور بعد بازماند.

در حالیکه نیمه اول دیدار این دو تیم با نتیجه 2 برصفر به سود العین به پایان رسیده بود، زرد پوشان کشورمان قصد داشتند در نیمه دوم گلهای خورده را جبران کنند.

در دقیقه 70 این دیدار محمود کریمی روی پاس سید صالحی گل اول سپاهان را وارد دروازه میزبان کرد اما یک دقیقه بعد ضعف خط دفاعی سپاهان باعث شد تا ابوبکر شانگو مهاجم ساحل عاجی العین برای سومین بار دروازه نماینده کشورمان را بازکند.

پس از این گل سپاهانی ها بر تعداد حملات خود افزودند و با فرستادن محسن بنگر به خط حمله و اضافه کردن بلو مهاجم آفریقایی خود به میدان قصد جبران این نتیجه را داشتند. در دقیقه 85 محسن بنگر از روی پاس ارسالی محمود کریمی به زیبایی دروازه العین را برای بار دوم بازکرد.

در دقایق باقی مانده و در حالیکه دارو بحرینی این دیدار اعلام شش دقیقه وقت اضافه کرده بود سپاهانی ها فرصت های گلزنی دیگری را از دست دادند تا با قبول شکست 3 بر2 از رسیدن به مرحله بعد بازبمانند.

با غلبه بر تیم شهید قندی یزد،

راه آهن تهران جواز صعود به لیگ برتر فوتبال كشور را كسب كرد

تیم فوتبال راه آهن تهران، موفق شد با غلبه بر تیم شهید قندی یزد جواز صعود به لیگ برتر فوتبال كشور را كسب كند.

به گزارش ایسنا، در ورزشگاه اختصاصی راه آهن، این تیم موفق شد با نتیجه 6 بر 1 تیم شهید قندی را شكست دهد و به عنوان دومین تیم جواز حضور در لیگ برتر كشور را بدست آورد.

در این دیدار كه از ساعت 17 و 27 دقیقه و با 12 دقیقه تأخیر برگزار شد، راه‌آهن توانست با گل‌های هادی، اصغری 3گل، امین تركشاوند، داود حقی و احمد مقدسی پور و محسن رسول زاده تیم قندی یزد را شكست دهد.

این دیدار همزمان با مسابقه صنعت نفت آبادان و پیام ارتباطات خراسان برگزار شد.

حواشی این دیدار

* مسعود مرادی به همراه كمك مربی علی خسروی و نادر جعفری یكی از قوی‌ترین تیم‌های داوری این دیدار را بر عهده داشتند و كمیته داوران با انتخاب قویترین داوران خود نشان داد كه به حساسیت این دیدار واقفند.

* به رغم داشتن ورزشگاه اختصاصی جایگاه خاصی برای خبرنگاران تعبیه نشده بود.

* هاشم حیدری به دلیل مصدومیت غایب بزرگ راه‌آهن بود. اما در این تیم بازكنان نامداری همچون، پرویز برومند، داود حقی و مهدی تارتار حضور داشتند.

تئاتر «دن كیشوت» به برانكو ایوانكویچ تقدیم شد

به خاطر الهام از تكنیك‌های فوتبال در اجرای یك تئاتر

تئاتر «دن كیشوت» به كارگردانی علی‌اصغر دشتی كه هم اكنون در تالار قشقایی مجموعه فرهنگی تئاتر شهر به روی صحنه است به خاطر الهام از تكنیك‌های فوتبال در اجرای آن به برانكو ایوانكویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، تئاتر «دن كیشوت» به مانند یك بازی فوتبال در مدت زمان ‌90 دقیقه اجرا می‌شود. در این تئاتر تكنیك‌ها و قابلیت‌های بازی فوتبال با تكنیك‌های تئاتری ادغام شده است و گروه اجرایی با الهام از فوتبال مدرن به حذف تكرویی در اجرا برای رسیدن به كاری گروهی،‌نمایش خود را روی صحنه برده است. گروه تئاتر «دن كیشوت» با توجه به تفكرات برانكو ایوانكویچ برای ارائه فوتبالی مدرن و گروهی توسط تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی، نمایش خود را به سر مربی تیم ملی فوتبال ایران تقدیم كرد.

گروه اجرایی تئاتر «دن كیشوت» با توجه به هم زمانی اجرای این اثر با بازیهای برگشت مقدماتی جام جهانی برای برانكو و تیم ملی فوتبال آرزوی موفقیت و صعود سرفرازانه به جام‌جهانی ‌2006 آلمان را دارد.

تئاتر «دن كیشوت» هر روز به استثنای شنبه‌ها ساعت ‌30/19 در تالار قشقایی مجموعه فرهنگی - هنری تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

"رحیم جدی" با دنیای داوری كشتی خداحافظی كرد

"رحیم جدی" داور بین‌المللی با تجربه كشتی ایران پس از ? 33سال قضاوت در میادین مختلف در "ووهان" چین با دنیای داوری خداحافظی كرد.

"جدی" در جریان برگزاری دیدارهای پایانی سه وزن دوم قهرمانی كشتی فرنگی آسیا در چین كه روز گذشته در "وو هان" با حضور "رافائل مارتینتی"، "ماریو سالتنیك"، رییس ونایب رییس "فیلا"و "كیم"رییس كنفدراسیون كشتی آسیا برگزار شد، داوری كشتی را كنار گذاشت.

در این مراسم "محمد توكل"، "مهدی خالدی" مدرس فیلا، "عزیزالله اطاعتی" رییس كمیته‌داوران ایران" "اسداله رضایی" و"احمدحاج آقاپور" داوران اعزامی كشتی ایران به پیكارهای قهرمانی آسیا نیز حضور داشتند.

رییس "فیلا " با اهدای دیپلم افتخار و لوح یادبود به جدی به پاس بیش از سه دهه همكاری مستمر با كمیته داوران " فیلا" از وی قدردانی كرد.

"مارتینتی" ، "رحیم جدی" را "یكی از دوستان فیلا در سال‌های اخیر" دانست.

"محمدرضا طالقانی" رییس فدراسیون كشتی نیز هدیه‌ای نفیس به‌این‌داور ایرانی اهدا كرد.

همزمان با اهدای جوایز و تقدیر از"جدی"، كارنامه درخشان این داور بین- المللی‌ایرانی از بلندگوهای ورزشگاه " هانگ شانگ" شهر "ووهان" محل برگزاری هجدهمین دوره پیكارهای كشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا قرائت شد.

"رحیم جدی" با تشویق تماشاگران و داوران، كشتی گیران ایرانی و خارجی با داوری خداحافظی كرد.

وی تنها داور ایرانی بود كه تا پایان رقابت‌های قهرمانی كشتی فرنگی، به عنوان رییس تشك دو به قضاوت پرداخت.