تبیان، دستیار زندگی
شنویسی جهان اسلام در تهران دومین همایش بین المللی خوشنویسی جهان اسلام با حضور آثار و مقالات هنرمندان 28 كشور جهان در تهران برگزار می شود . دكتر محمد علی رجبی رئیس این همایش در گفت و گو با خبرنگاران گفت : ‌دومین همایش خوشنویسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری دومین همایش خوشنویسی جهان اسلام در تهران

دومین همایش بین المللی خوشنویسی جهان اسلام با حضور آثار و مقالات هنرمندان 28 كشور جهان در تهران برگزار می شود . دكتر محمد علی رجبی رئیس این همایش در گفت و گو با خبرنگاران گفت : ‌دومین همایش خوشنویسی جهان اسلام با شعاری بر گرفته از كلام نبی (‌ص) : " خط زیبا حقیقت را آشكارتر می كند " همزمان با عیدمبعث كار خود را آغاز می كند .

این همایش دردو بخش اصلی « همایش وسمینارها » و« نمایشگاهها» برنامه ریزی شده ،‌ در این جلسه آقایی دبیر اجرایی همایش گفت :‌ " در بخش نمایشگاهی همایش ، مسابقه شامل 11 گرایش در رشته های ؛ نستعلیق ، خطوط عربی اسلامی و گرایش های نوین خواهد بود . بنا به گفته وی آثار هنرمندان دانمارك ،‌ پاكستان ، سوریه ، لبنان ، ژاپن ،‌ قطر ، مصر ، مالزی ، چین ، كویت ، بنگلادش ، سوئد ، امارات عربی متحده ،‌ آلمان ، هند ، عمان ،‌ تركیه ، بحرین ، آمریكا ، آذربایجان، عربستان ، مراكش ، تاجیكستان ، هلند ،‌ لیبی و تونس در 2 بخش نمایشگاهی و مقالات پژوهشی شركت دارند. گفتنی است دومین همایش خوشنویسی جهان اسلام از 11 مهر تا 2 آبان م اهدر موزه كاخ گلستان و ساختمان شماره 3 فرهنگستان هنربرگزار میشود .

دلقك پیكاسو به نیاوران رفت

برای نخستین بار تابلوی " دلقك " پابلو پیكاسو نقاش نامی ، ‌در موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در معرض دید عموم قرار می گیرد .

این تابلو كه محصول 1964 میلادی است جزو آثار و تجربیات پایانی عمر این هنرمند به شمار می رود و در ابعاد 66 در52 سانتیمتر با بهره گیری از فن چاپ ( لیتوگرافی ) پدید آمده و از تكنیكی ساده باترام نقطه ای برخوردار است ظاهرا این اثر پس از عمل چاپ با استفاده از سایه روشن و با كمك ابزارهای بسیار ساده نقاشی از جمله مداد شمعی و گچ پاستل كامل شده است . لازم به یادآوری است كه پیكاسو از هنرمندان مشهور سبك كوبیسم است .

این اثر هنری تا پایان شهریور ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 درمعرض دید تماشاگران قرار خواهد گرفت .

نخستین مجموعه تاریخی شبكه تهران ساخته میشود

نخستین مجموعه تاریخی شبكه پنجم سیما با عنوان " چهره ها " از اواخر شهریور جلوی دوربین می رود .

این مجموعه به كارگردانی ابوالقاسم معارفی و تهیه كنندگی محود فلاح می باشد ، داستان این مجموعه از زمان حال آغاز می شود و با رجوع به اوایل دهه 40 شمسی ، ضمن بررسی زندگی دو خانواده با یكدیگر ، انعكاس وقایع تاریخی در زندگی آنها را به تصویر می کشد.

ترور نافرجام شاه در سال 1342 توسط یكی از عوامل گارد جاویدان ، اعدام طیب حاج رضایی و تظاهرات مردم قم در 19 دی ماه 56 از جمله وقایعی هستند كه در این مجموعه به آنها پرداخته می شود . همچنین در این مجموعه 11 بازیگر اصلی، 18 بازیگر نقش دوم و هفتاد بازیگر دیگر حضور دارند . تصویربرداری این مجموعه تاریخی در تهران ، اطراف تهران و قم انجام خواهد شد و زمان پخش آن نیز محرم امسال پیش بینی شده است .

" سفر مردان خاكستری" به پوسان رفت

فیلم سینمایی " سفرمردان خاكستری " ساخته امیرشهاب رضویان به جشنواره بین المللی پوسان كره راه یافت به گزارش واحد مركزی خبر این جشنواره شامل بخش های " مسابقه " ، " دریچه ای به سینمای آسیا " ، " بررسی سینمای كره "، " سینمای جهان " ، فیلم های كوتاه ، مستند ، انیمیشن و سینمای باز است.

بخش مسابقه جشنواره بین المللی پوسان ، به فیلم های اول و دوم فیلمسازان آسیایی اختصاص دارد .

این جشنواره از 23 آبان تا دوم آذر ماهدر كشور كره جنوبی برگزار می شود .

" ده " آخرین ساخته عباس كیا رستمی

فیلم سینمایی " ده " ، آخرین ساخته عباس كیارستمی 12 شهریور با حضور منتقدان و ‌كارشناسان در سینما تك موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ‌این فیلم 94 دقیقه ای ، روایتگر ده سكانس مختلف از زندگی حسی و عاطفی شش زن است که هر یك با چالش هایی خاص و دشوار در مراحل زندگی روبرو می شوند . فیلم (ده) ساخته كیارستمی تجربه دیگری در زمینه سینمای دیجیتالی ایران محسوب می شود .

فیلم " ده " محصول مشترك سال 2002 ایران و فرانسه است كه توسط " ماین كاره تیز" و عباس كیارستمی تهیه شده و در آن مانیا اكبری ، رویا عربشاهی ، كتایون تایید زاده و ماندار شدباف به ایفای نقش پرداختند.

همچنین نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور فیلمسازان برگزار شد.