تبیان، دستیار زندگی
دبیر پنجمین جشنواره فیلم كودكان برای كودكان (قاصدك) فیلم‌های این دوره را نسبت به گذشته پربارتر، دقیق‌تر و ظریف‌تر ارزیابی کرد و از بچه‌های فیلم‌ساز خواست از راهنمایی بزرگترها استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط راهنمایی کنید

دخالت بزرگ‌ترها در فیلم‌سازی کودکان ممنوع!

ممنوع

دبیر پنجمین جشنواره فیلم كودكان برای كودكان (قاصدك) فیلم‌های این دوره را نسبت به گذشته پربارتر، دقیق‌تر و ظریف‌تر ارزیابی کرد و از بچه‌های فیلم‌ساز خواست از راهنمایی بزرگترها استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، وجیه‌اله فرد‌مقدم در مراسم اهدای جوایز جشنواره، کودکان و نوجوانان فیلم‌ساز را مخاطب سخنان خود قرار داد و گفت: علی‌رغم فیلم‌های خوبی که به دبیرخانه جشنواره رسید ولی بسیاری از فیلم‌ها به دلیل آموزش ندیدن بچه‌ها و استفاده نکردن از کمک بزرگ‌تر‌ها از کیفیت مطلوب برخوردار نبود.

وی در عین حال حد دخالت بزرگ‌ترها را در فیلم‌سازی کودکان تا آن‌جا مجاز دانست که رد پای آن‌ها در فیلم کودکان دیده نشود.

در این آیین که عصر 29 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران برگزار شد، همچنین محمدحسین فروتن رییس جشنواره با ارایه گزارشی توضیح داد که که 400 فیلم در اختیار دبیرخانه قرار گرفت و در مرحله نخست 160 عنوان فیلم زنده و انمیشن برای داوری نهایی انتخاب شد.

وی از هیأت انتخاب، هیأت داوری و دست‌‌اندرکاران چهار دوره گذشته جشنواره و همچنین از حضور پرشور كودكان و نوجوانان، میهمانان خارجی و داخلی، مدیران و مربیان کانون قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره ملی در سال آینده به جشنواره بین‌المللی تبدیل شود.

پنجمین جشنواره فیلم كودكان برای كودكان (قاصدك)، میهمانی ویژه نیز از صربستان داشت که در آیین اهدای جشنواره به روی صحنه رفت و بچه‌های ایرانی را کودکانی شاد، خوشحال و باهوش توصیف کرد.

میومیر رایکوویچ رییس مرکز آموزش رسانه در شهر بلگراد و انیماتور سرشناس صرب که برای برپایی یک کارگاه آموزشی انیمیشن در تهران حضور دارد از این که برای پنجمین بار به ایران سفر کرده است، اظهار خوشحالی کرد.

او پنج سال پیش زمانی که اولین جشنواره فیلم‌های کودکان برای کودکان در کانون آغاز به کار کرد در تهران حضور داشت و در اجلاس ویژه سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان(سیفژ) شرکت کرده بود.

رایکوویچ در این باره گفت: زمانی که جشنواره شما متولد شد در حوزه بالکان نیز این جشنواره آغاز به کار کرد و اکنون جشنواره شما برادری پنج ساله در آن منطقه دارد و من آرزو می‌کنم هر دوی آن‌ها عمری طولانی داشته باشند.

کارگردان سرشناس انیمیشن صربستان توضیح داد که در کارگاه آموزشی خود در تهران با حضور مربیان و اعضای مراکز کانون ایران، در حال ساخت 6 عنوان فیلم است که با عنوان فرعی پرواز ساخته می‌شود.

راهنمایی

به اعتقاد وی بچه‌ها از طریق انیمیشن به دنیا‌های ناشناخته پرواز می‌کنند و فیلم‌های بچه‌های ایرانی در این کارگاه نیز کارهای خوب و ارزشمندی از آب در خواهند آمد.

کارگاه او و دستیار صربش تا روز دوم اسفند ادامه خواهد یافت.

گفتنی است پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان (قاصدک) از روز 27 بهمن آغاز شد و روز 29 بهمن به کار خود پایان داد.

دسترسی به این خبر به همراه تصویر و خبرهای دیگر در پایگاه اطلاع‌رسانی كانون با نشانی www.kanoonparvaresh.com امكان‎پذیر است.

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.