تبیان، دستیار زندگی
اد در لیگ برتر امسال جنگ ? ماهه قهرمانى فولاد لیگ برتر را خوب آغاز نكرد. تیم ملى ایران تا پانزدهم مرداد درگیر مسابقات جام ملت هاى آسیا بود و پس از آن برانكو براى بازى مهم هفدهم شهریور مقابل اردن هم اجازه خروج از اردو را به مل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسى روند حركتى و نتیجه گیرى فولاد در لیگ برتر امسال

جنگ ? ماهه قهرمانى

فولاد لیگ برتر را خوب آغاز نكرد. تیم ملى ایران تا پانزدهم مرداد درگیر مسابقات جام ملت هاى آسیا بود و پس از آن برانكو براى بازى مهم هفدهم شهریور مقابل اردن هم اجازه خروج از اردو را به ملى پوشان فولاد نداد. با این حساب بازیكنان ملى فولاد فقط یك هفته مانده به سوت آغاز مسابقات لیگ برتر خودشان را به تمرینات تیم رساندند. فولاد از 26 شهریور كه لیگ شروع شد نتوانست نتایج خوبى بگیرد. در سه بازى ابتدایى فقط یك مسابقه را بردند تا تماشاگران اهواز نگران تر از قبل شوند اما با وجود این تیم ملى در روزهاى میانه مهر هم بازى با آلمان و قطر را داشت تا ملادن فرانچیچ نتواند آمار خوبى را ثبت كند.

بالاخره پس از پایان مسابقه ایران- قطر كه سند صعود ایران به مرحله دوم مسابقات مقدماتى جام جهانى در آسیا امضا شد فولاد براى چند ماه با تمام قوا در لیگ برتر حاضر شد. غیر از دو مسابقه تشریفاتى با لائوس و پاناما هیچ بازى بین المللى در ماه هاى مهر تا بهمن وجود نداشت و همین فرصت خوبى بود براى اینكه فولاد در لیگ برتر بار خودش را ببندد. فولاد در این بازه زمانى 13 مسابقه در لیگ داشت كه با 9 برد، 2 تساوى و تنها یك باخت به صدر جدول لیگ برتر رسید.

اما پس از این دوران درخشان، باز هم تیم ملى چوب لاى چرخ كار فولاد گذاشت. بازیهاى مرحله دوم مقدماتى جام جهانى شروع شد و فولاد باز هم ملى پوشان خود را دو دستى تقدیم برانكو كرد. بازى دوستانه با بوسنى و مسابقه با بحرین كه براى دو هفته فولاد را از ستارگانش خالى كرد تأثیر خودش را روى روند نتیجه گیرى صدرنشین لیگ گذاشت. آنها در چهار مسابقه یى كه پس از بازى با بحرین داشتند دو بازى را بردند.

به هر حال باز هم سر و كله مسابقات مقدماتى جام جهانى پیدا شد تا فولاد یك ماه دیگر تعطیل شود. از 21 اسفند تا 12 فروردین 5 ملى پوش فولاد در كمپ تیم هاى ملى زندگى مى كردند و عجیب نیست كه فولاد پس از تعطیلى یكماهه لیگ در این مقطع افت فاحشى داشته باشد. یك پیروزى در سه مسابقه پس از تعطیلات این موضوع را ثابت مى كند.

به هرحال باز هم فولاد از صدر جدول پایین نیامد تا حالا آنها بیشترین شانس را براى قهرمانى در مسابقات لیگ برتر داشته باشند. شاید این اتفاق را بتوان با بلایى كه در سال 76 بر سر پرسپولیس آمد مقایسه كرد. تعداد زیاد بازیكنانى كه پرسپولیس در تیم ملى داشت بالاخره مدیران این تیم را مجبور كرد تا از مسابقات لیگ كنار بكشند اما حالا فولاد با همان وضعیت مدعى اصلى قهرمانى است.