تبیان، دستیار زندگی
میان: روزى در ایران مربى مى شوم! حالا یك بوندس لیگایى باتجربه به حساب مى آید. كسى كه سابقه 6 سال بازى در باشگاه هاى آلمان را دارد و هنوز به مرز سى سالگى نرسیده. او دلیل صعود ایران تا اینجاى كار مقدماتى جام جهانى است. اگر شك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبالم را در آلمان تمام مى كنم

هاشمیان: روزى در ایران مربى مى شوم!


حالا یك بوندس لیگایى باتجربه به حساب مى آید. كسى كه سابقه 6 سال بازى در باشگاه هاى آلمان را دارد و هنوز به مرز سى سالگى نرسیده. او دلیل صعود ایران تا اینجاى كار مقدماتى جام جهانى است. اگر شك دارید گل او برابر قطر و دو گلى كه به ژاپن زد را در ذهنتان تجسم كنید. وحید حالا در ایران است. او براى دو مسابقه یى كه ایران را به جام جهانى پرتاب مى كند اینجا است. البته پس از انتقال او به هانوفر و رفتن كریمى به بایرن مونیخ مى توان سؤالات دیگرى هم از او داشت.

چرا هانوفر را انتخاب كردى؟

< اول اینكه مى خواستم در آلمان بمانم. بعد از 6 سال به فرهنگ و فوتبال آلمان عادت كرده ام. جام جهانى 2006 در اینجا است و هانوفرى ها نه تنها یكى از زیباترین و مجهزترین استادیوم ها را در اختیار دارند بلكه چند تا از بازى هاى جام جهانى نیز در اینجا برگزار مى شود. در ضمن فراموش نكنید كه هر تیم تنها مى تواند 3 بازیكن خارجى در اختیار داشته باشد و اگر جاى دیگر مى رفتم باز باید مى جنگیدم، این بود كه این بار ریسك نكردم!

على كریمى در انتخاب بایرن مونیخ اشتباه نكرد؟

< على كریمى از نظر فوتبالى هیچ مشكلى در بایرن مونیخ نخواهد نداشت. من شخصاً براى او خوشحالم ولى در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست. موقعیت من در بایرن مونیخ خودش نمونه خوبى است. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. باید صبر كرد و براى على آرزوى موفقیت كرد!

فیفا تصمیم درستى براى محرومیت تماشاگران ایرانى در آزادى گرفت؟

< بله. آنها حركت خوبى انجام دادند! شما حساب كنید بیش از صد هزار تماشاگر كه نه صندلى مشخصى دارند و نه حساب و كتابى براى رفت و آمدشان به داخل و خارج از استادیوم وجود دارد، مى آیند كه تیم ملى خودشان را تشویق كنند و آخر كار 7 تا كشته مى دهند! اینها هموطنان خوب خودمان بودند. فیفا كار درستى انجام داد. آنها توانایى هاى ما را دیده اند و تخمین آنها درست بوده است.

غیر از خودت و على دایى كدام مهاجم را براى بازى در تیم ملى مى پسندى؟

من در این مورد هیچ گاه نظر نمى دهم! این كم لطفى به دیگران است و آن موقع تیم ملى سفارشى مى شود! این وظیفه مربیان است كه خوب ها را دعوت كنند و امروز جوانان زیادى در لیگ برتر و دسته اول توپ مى زنند كه لایق دعوت شدن هستند. این را به عهده مربیان واگذار مى كنم.

ژاپن شانس بیشترى براى صدرنشینى دارد یا ایران؟

ژاپن تیم خوبى است ولى آنها را زیادى گنده كرده اند. آنها زیادى تبلیغ مى كنند! هماهنگ باشیم از آنها بهتریم. برد ما در ایران بسیار بزرگ بود و اگر لازم باشد در ژاپن نیز همین را تكرار خواهیم كرد!

امكان دارد كه وحید هاشمیان مهاجم فصل پایان یافته بایرن در آینده دوباره در داخل ایران بازى كند؟

من مى خواهم فوتبالم را در آلمان به اتمام برسانم و پس از آن روزى در ایران مربیگرى كنم! من بعد از سال ها تجربه و بازى زیر دست بهترین مربیان دنیا خودم را براى این كار آماده مى بینم و مى دانم كه در این امر موفق خواهم شد. در ضمن هر بازیكنى كه

7-8 سال در بوندس لیگا بازى كند به صورت خودكار درجه B مربیگرى مى گیرد و این نیز مى تواند به من در آینده كمك كند. امیدوارم كه روزى مربیگرى خودم را در سطح باشگاهى شروع كنم تا به تیم ملى برسم!