تبیان، دستیار زندگی
«كتاب از اینجا آغاز می شود»حاوی تاریخچه جنبش دانش‌آموزی در ایران اسلامی به قلم یعقوب توكلی و توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه و تدوین شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخچه جنبش دانش آموزی در ایران اسلامی كتاب شد

اتحادیه انجمنهای اسلامی استان اصفهان تشکیل می شود

خبرگزاری پانا : «كتاب از اینجا آغاز می شود»حاوی تاریخچه جنبش دانش‌آموزی در ایران اسلامی به قلم یعقوب توكلی و توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه و تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مركزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینكه جنبش دانش آموزی با ایجاد موجی برای تغییر منطق تفكر و ادبیات و گفتمان نسل جوان مطرح شد،‌ افزود:  جنبش دانش آموزی یك حركت فرهنگی ـ اجتماعی است كه مواضع سیاسی خود را در قالب ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی در كلیه سطوح و با پرهیز از موضع گیری های روزمره سیاسی و حزبی اتخاذ می كند.

در مقدمه«كتاب از اینجا آغاز می­شود» بازخوانی هویت و تبار انقلابی نسل جدید انقلاب و مشخص كردن سهم دانش‌آموزان برای نیل به آرمان‌های مقابله با جلوه های شیطانی ناامیدی و كنكاری، تخدیر، فرافكنی ها، تنبلی و ترس، مساعدت به نظام تعلیم و تربیت كشور برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ترویج گفتمان امیدبخش، هویت‌ آفرین و نشاط برانگیز و عقلانی مهدویت در فضای دانش‌آموز و نیز جهت یابی مطالبات دانش‌آموزان و تعالی آن منطبق با آرمان های امام راحل و رهبری از اهداف تشكیل جنبش دانش آموزی ذكر شده است.

خاطر نشان می شود این كتاب در پانزده فصل مجزا از جمله تحلیل شناختی در ضرورت بحث بخش دانش آموزی، لزوم تبیین اصالت و پیوستگی جنبش دانش آموزی، مبانی تقسیم بندی مقاطع تاریخی جنبش دانش‌ آموزی در ایران، مدارس اسلامی یكی از كانون های جنبش دانش آموزی و نیز تاریخچه فعالیت‌های دانش‌آموزان جبهة ملی در سال 1340-1339 و نیز انقلاب اسلامی و گسترش جنبش دانش آموزی ایران پرداخته است.

این گزارش با بیان اینكه این كتاب در 300 صفحه و به تیراژ 5 هزار جلد منتشر و در 12 هزار مدرسه توزیع گردید، افزود: در پایان كتاب بخش اسناد و عكس ها بوده كه به بازخوانی اسناد و عكس های قدیمی می پردازد.

لازم به ذكر است، جنبش دانش آموزی به پرچمداری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حركت خود را آغاز كرده و ادامه می دهد،‌اما به هیچ روی خود را متولی آن نمی داند،‌ این میدان برای حضور همه تشكل های دانش آموزی و عموم دانش‌آموزان گشوده است.

منبع: خبرگزاری پانا

تنظیم: نسرین صادقی