تبیان، دستیار زندگی
«خداشناسی و پاسخ به شبهات» اثری مرجع در حوزه خداشناسی به قلم علی‌اصغر رضوانی به زودی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«خداشناسي و پاسخ به شبهات»
«خداشناسی و پاسخ به شبهات

«خداشناسي و پاسخ به شبهات» اثري مرجع در حوزه خداشناسي به قلم علي‌اصغر رضواني به زودي از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر مي‌شود.

امير سعيد سعيدي، كارشناس واحد پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمكران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب، عنوان كرد: نوشتار حاضر درباره راه‌هاي شناخت خداوند و رفع شبهات مطرح شده در اين باره، تدوين شده است.

وي با اشاره به اين كه اثر حاضر در چهار بخش نگاشته شده است، تصريح كرد: جهان‌بيني و ايدئولوژي علم اصول دين(علم كلام) و مباحث تاريخ و اسباب پيدايش علم كلام نيز در اين اثر بررسي مي‌شوند.

سعيدي درباره سرفصل‌هاي اين اثر توضيح داد: فصل نخست اين كتاب درباره راه‌هاي شناخت خداوند بر اساس 14 برهان فطرت، حدوث، تكامل، عليت، حركت، صديقين و ديگر برهان‌هاست و فصل دوم نيز به انواع و اقسام توحيد شامل، توحيد واحدي، احدي، صفاتي و اقسام شرك پرداخته است.

وي با بيان اين كه «فصل سوم اين اثر نيز درباره صفات ثبوتيه و سلبيه خداوند بحث كرده است» توضيح داد: همچنين افعال الهي نظير عدل و مباحثي نظير جبر و اختيار و قضا و قدر نيز در فصل بعدي بررسي شده‌اند.

كتاب «خداشناسي و پاسخ به شبهات» در قطع وزيري و 350 صفحه به زودي از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر مي‌شود. شمارگان اين اثر هنوز به طور دقيق مشخص نشده است.