تبیان، دستیار زندگی
د اخراج شدم! زیوادنیوویچ پسرش را جایگزین من كرد ستار همدانی در ابتدای فصل از استقلال جدا شد تا به گفته خودش دوباره به روزهای اوج باز گردد اما ملی پوش سابق فوتبال كشورمان همانند سال گذشته یك فصل ناموفق را پشت سر گذاشت تا همچنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستار همدانی: امروز تكل زدم، سه ماه بعد اخراج شدم!

زیوادنیوویچ پسرش را جایگزین من كرد

ستار همدانی در ابتدای فصل از استقلال جدا شد تا به گفته خودش دوباره به روزهای اوج باز گردد اما ملی پوش سابق فوتبال كشورمان همانند سال گذشته یك فصل ناموفق را پشت سر گذاشت تا همچنان منتظر آینده باشد. او بنا به دلایلی كه مهم‌ترین آن اختلاف با امیر قلعه نوعی بود از استقلال جدا شد اما دامنه این اختلاف به صباباتری كشید و همدانی در حال حاضر با زیوادنیوویچ هم مشكل دارد، البته او در این میان خود را مقصر نمی داند. همدانی مدتی است كه در بازی‌های صباباتری غایب است و در تمرینات این تیم هم شركت نمی كند، او منتظر اتمام لیگ برتر است تا تصمیم جدید خود را بگیرد، این كه در صباباتری بماند و یا از این تیم جدا شود. همدانی درخصوص وضعیت فعلی خودش و مسائل مختلف صحبت كرده است:

مدتی است كه در بازی‌های صباباتری غایب هستی چرا؟

مشكلاتی بین من و باشگاه به وجود آمده است این باعث شد كه فعلا در كنار تیم نباشم.

بیشتر توضیح می دهی؟

باشگاه دو ماه است كه حقوق مرا نداده و من همچنان منتظر هستم كه آن‌ها طلبم را پرداخت كنند به همین دلیل در تمرینات شركت نمی كنم.

این مبلغ به درصدی از قرارداد شما بر می گردد یا ...؟

خیر ربطی به قرارداد ندارد، باشگاه دو ماه است كه حقوق مرا نداده و من نسبت به این موضوع اعتراض دارم.

اگر باشگاه حقوقت را بدهد به تمرینات باز می گردی؟

من با صباباتری قرارداد دارم وهر موقع آن‌ها بخواهند بر سر تمرینات حاضر خواهم شد اما به شرطی كه مشكلم را برطرف كنند.

به نظر می رسد با زیوادنیوویچ هم مشكل داری؟

او در واقع باعث اصلی بروز مشكلات به وجودآمده است زیرا با ترفندهای خاص خود باعث شد كه من در كنار تیم نباشم و البته به تصمیم او احترام می گذارم. زیوادنیوویچ با صلاحدید مدیرعامل باشگاه صباباتری به این تیم آمده و وظیفه من به عنوان یك بازیكن این است كه تصمیمات سرمربی تیم را قبول كنم اما واقعا متاسفم كه چنین اتفاقاتی در فوتبال می افتد.

مشكل تو با زیوادنیوویچ چیست؟

من مشكل خاصی با او ندارم و البته در این میان مقصر هم نیستم اما از این ناراحتم كه او براساس چه معیار و دلیلی مرا كنار گذاشته است، هنوز نتوانسته ام جواب این سوال را به دست آورم.

نگفتی چه چیزی باعث شد كه در كنار تیم نباشی؟

شب قبل از بازی برگشت مقابل پرسپولیس به من زنگ زدند و گفتند كه نیا.

چرا؟

واقعا خنده دار است، آن‌ها به من گفتند كه چرا سه ماه پیش در تمرینات روی فلان بازیكن تكل زدی پس فعلا سر تمرین نیا.

فقط به همین دلیل گفتند كه نیا؟

فقط همین مشكل خاصی نبود، البته یك روز سر تمرین من یكی از آماده ترین بازیكنان تیم بودم و حتی سه گل هم در بازی تمرینی زدم اما در ده دقیقه پایانی از ناحیه پشت پا دچار درد شدیدی شدم به زیوادنیوویچ گفتم كه دیگر نمی توانم تمرین كنم.

او چه جوابی داد؟

او گفت: تمرین كن و هر مشكلی پیش آمد با من. من هم تمرین كردم و متاسفانه دچار كشیدگی عضلات شدم این باعث شد كه سه هفته بازی نكنم.

توحرفی به زیوادنوویچ نزدی؟

به او گفتم چرا این كار را كردی مگر به بازیكنت اعتماد نداری؟ آیا من بازیكنی هستم كه از انجام تمرینات شانه خالی كنم؟ او گفت كه زیاد توضیح نده و من كمك می‌كنم كه برگردی.

اما فعلا كه بیرون هستی؟

من قربانی سیاست كاری سرمربی تیم شدم، او بدون دلیل مرا از تركیب خارج كرد تا پسر خود را هرجور كه شده در تركیب جا دهد. خوشبختانه بازی او هم نشان داده به هیچ وجه در حد صباباتری نیست.

در این رابطه جلسه‌‌ای با مسئولان باشگاه نداشتی؟

با آقای مرادی صحبت كردم اما متاسفانه ایشان با لجبازی برخورد خوبی نكردند ... یك سری مسائل هست كه نمی توانم بگویم.

چه مسائلی؟

بهتر است كه در این خصوص صحبت نكنیم، من با صباباتری قرارداد دارم و این درست نیست كه اتفاقات رخ داده در تیم را به بیرون منتقل كنم، فعلا سكوت كردم تا این فصل به اتمام برسد.

با این شرایط فكر نمی كنی كه بهتر است از صباباتری جدا شوی؟

صباباتری تیم خوبی است و سردار شهریاری مدیرعامل باشگاه زحمات زیادی را برای تیم كشیده است، من واقعا نمی دانم كه چه اتفاقاتی می افتد اما با این شرایط شاید از صباباتری جدا شوم.

چرا با مدیرعامل باشگاه صحبت نمی كنی؟

سعی كرده ام كه با سردار شهریاری ملاقاتی داشته باشم اما تابه امروز موفق نشده ام، البته مدیر فنی تیم سعی دارد كه مشكلات را برطرف كند و امیدوارم كه همین طور هم شود.

پیشنهادی از دیگر تیم‌های لیگ برتری داری؟

این درست نیست كه در حال حاضر با تیم‌های دیگر وارد مذاكره شوم چرا كه با صباباتری قرارداد دارم و بازیكن این تیم هستم البته صحبت هایی شده و همان طور كه گفتم در آخر فصل تصمیم می گیرم.

هنوز مشخص نیست كه چه زمانی به تمرینات باز می گردی؟

من قرارداد دارم و باید برگردم، اما زمانی كه حق و حقوق خود را به طور كامل دریافت كنم، من به آقای مرادی گفتم كه چرا حقوق و پاداش مرا نمی دهید، او گفت حقوقت را می دهیم ولی پاداش به تو تعلق نمی گیرد.

من هم گفتم چرا بین بازیكنان تبعیض قائل می شوید. چرا بازیكنی كه حتی یك دقیقه هم بازی نكرده است شصت درصد پاداش را می‌گیرد اما من ... متاسفانه آقای مرادی باعث تشدید مشكلات هستند.

از این مسائل بگذریم، چرا صباباتری در این فصل خوب نتیجه نگرفت؟

به هر حال اولین سالی بود كه در لیگ برتر بازی می كردیم و تیم تجربه كافی نداشت چند بازیكن اسمی هم به صباباتری اضافه شدند كه این توقعات را بالا برد.

به هر حال شما مهره‌های سرشناسی را جذب كردید.

درست است اما چهار ـ پنج بازیكن هیچ وقت نمی تواند در تیم تاثیرگذار باشند من معتقدم كه تمام بازیكنان ذخیره و ثابت باید یك دست باشند.

امكان دارد كه دوباره به استقلال باز گردی؟

استقلال خانه دوم من است و هروقت آن‌ها احتیاج داشته باشند بر می گردم، من استقلال را با شخص خاصی نمی شناسم و این تیم را به خاطر هواداران دوست دارم.

هنوز با قلعه نوعی مشكل داری؟

خیر او بزرگ تر است و احترامش واجب. به هر حال مشكلاتی سال گذشته پیش آمد كه همه آن‌ها فراموش شده است.

گفتگو با بازیكن خلاق استقلال

همدانی از اختلاف با قلعه نویی می گوید