تبیان، دستیار زندگی
آمارها نشان می دهند بیش از 100 كتابفروشی مستقل به دلایل مختلف از جمله ورشكستگی اقتصادی در بریتانیا در سال گذشته میلادی بسته شده است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسته شدن بیش از 100 كتابفروشی در بریتانیا

خبرگزاری فارس: آمارها نشان می دهند بیش از 100 كتابفروشی مستقل به دلایل مختلف از جمله ورشكستگی اقتصادی در بریتانیا در سال گذشته میلادی بسته شده است.
بسته شدن بیش از 100 کتابفروشی در بریتانیا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، با بسته شدن 102 كتابفروشی مستقل، تعداد باقیمانده از این نوع كتابفروشی ها به یك هزار و 289 رسیده است.

بسیاری از كتابفروشی های سرشناس این كشور از جمله كتابفروشی هایی بوده اند كه توان مقابله با بحران اقتصادی را نداشته اند.

كتابفروشی «قتل شماره یك» كه تنها كتابفروشی بزرگ بریتانیا در زمینه كتاب های جنایی بوده است اوایل سال گذشته بسته شد.

برخی كتابفروشی ها مانند «Kaydee» كه پیش از این برنده پرفروش ترین كتابفروشی های بریتانیا بوده اند از دیگر كتابفروشی های بسته شده هستند.

آمارها همچنین نشان می دهد كه در برخی ماه ها دو كتابفروشی بزرگ در هفته بسته شده اند.

مجمع كتابفروشی های مستقل معتقدند بحران اقتصادی، افزایش كاربرد اینترنت از سوی علاقه مندان به خواندن كتاب از جمله دلایل ورشكستگی و بسته شدن این تعداد كتابفروشی تنها در یكسال بوده است.

یكی از اعضای اتحادیه كتابفروشان بریتانیا می گوید هم اكنون نیز كتابفروشی ها دوران سختی را سپری می كنند. او از علاقه مندان به خواندن كتاب خواست تا این كتابفروشی ها را حمایت كنند.

او با بیان اینكه تنها 40 كتابفروشی در سال گذشته میلادی گشایش یافته است، خواستار حمایت جدی كتابفروشی ها از سوی مردم و دولت شد.

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی