تبیان، دستیار زندگی
نامه های منتشر نشده دیوید سلینجر كه دیروز وجود آنها اعلام شد، بخش تازه‌ای از زندگی این نویسنده نامدارآمریكایی را فاش خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار منتشر نشده ای از خالق «هولدن کالفید»
آثار منتشر نشده ای از خالق «هولدن کالفید

نامه هاي منتشر نشده ديويد سلينجر كه ديروز وجود آنها اعلام شد، بخش تازه‌اي از زندگي اين نويسنده نامدارآمريكايي را فاش خواهد کرد.

كتابخانه و موزه مورگان با تاييد گزارش منتشر شده روزنامه نيويورك تايمز مبني بر اين كه چنين نامه‌هايي وجود دارد، اعلام كرد پس از درگذشت جروم ديويد سلينجر در حال آماده كردن اين نامه‌ها براي ارائه آنها هستند.این در حالی است که نامه ها تقويت كننده اين گمانند كه گنجينه‌اي از آثار منتشر نشده سلينجر بايد وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين نامه‌ها كه بين سال‌هاي 1951 تا 1993 به وسيله سلينجر خطاب به «اي.مايكل ميچل» تصويرگري كه جلد كتاب پرفروش «ناتور دشت» را كشيده بود، نوشته شده‌اند، گشاينده پنجره‌اي به دنياي سلينجر در خلال سال‌هايي است كه او تمامي ارتباط هاي خود را به دنياي كوچكش در خانه نيوهمپشاير محدود كرده بود.

از اين نامه‌ها روشن مي‌شود كه او از زماني كه آخرين اثرش را در سال 1965 منتشر كرد، كار نوشتن را رها نكرده و همچنان به نوشتن آثار جديد پرداخته است.

سلينجر تا اواخر دهه 80 مقررات زندگي يك نويسنده را دنبال مي‌كرد و ساعت 6 صبح از خواب برمي‌خواست و اجازه هيچ مزاحمتي را مگر اين كه بسيار ضروري بود نمي‌داد.

اين نامه ها تقويت كننده اين گمان است كه گنجينه‌اي از آثار منتشر نشده سلينجر بايد وجود داشته باشد.

اين نامه ها از سوي خود سلينجر به عنوان اسنادي از ادبيات قرن بيستم آمريكا به كتابخانه مورگان اهدا شده و كتابخانه تا زمان درگذشت او حق انتشار آنها را نداشت.

جروم ديويد سلينجر نویسنده آثاری چون ناتور دشت،دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم و خا لق شخصیت ماندگار رمان ناتور دست«هولدن کالفیلد» 28 ژانويه امسال در حالي كه 91 ساله بود، درگذشت.