تبیان، دستیار زندگی
نری 27 مرداد ماه 1383 از«دوئل» به جشن سینما نیامد؟ موسیقی متن فیلم « دوئل» هفتمین جشن خانه ی سینما زمانی كه اسامی نامزدهای هشتمین جشن سینما اعلام شد ، غیبت فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش در این جشن به چش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 27 مرداد ماه 1383

از«دوئل» به جشن سینما نیامد؟

موسیقی متن فیلم « دوئل»

هفتمین جشن خانه ی سینما

زمانی كه اسامی نامزدهای هشتمین جشن سینما اعلام شد ، غیبت فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش در این جشن به چشم آمد.

غیبت دوئل این سئوال را مطرح كرد كه چرا پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از شركت در جشن سینما امتناع كرده است؟ شركت تماشا ، تهیه كننده فیلم «دوئل» كه طبق شنیده ها حدود یك میلیارد تومان برای ساخت این فیلم هزینه كرده است ، برای به دست آوردن زمان مناسب نمایش این فیلم با مشكلات زیادی رو به رو شد. دوئل قرار بود تابستان امسال روی پرده برود؛ اما مسائل مختلف اكران آن را به تعویق انداخت و دوئل فصل خوب نمایش را از دست داد. اكنون و در حالی كه حدود 25روز به برگزاری جشن سینما وقت باقی است ، احمد رضا درویش كارگردان فیلم دوئل، مهمترین دلیل شركت نكردن این فیلم در جشن سینما را عملكرد نادرست خانه سینما اعلام كرد. او در این باره می گوید: اصلی ترین وظیفه سیاستگذاران سینمای كشور، بخصوص نهادهای صنفی ، بررسی و دقت نظر در كمیت و كیفیت آثار و تجربه های به دست آمده از تولیدات است.

وی می افزاید: سازندگان فیلم دوئل كه با تكیه بر توانمندی سینماگران تلاشگر، ظرفیت های بالقوه در كشور، تاكید بر مؤلفه های فعالیت فرهنگی و اتكای كامل به ساز و كار بخش خصوصی ، امكان جذب سرمایه ای قابل ملاحظه را در بدنه سینمای ایران فراهم آوردند و فیلمی قابل توجه در عرصه سینمای دفاع مقدس تولید كردند، معتقدند: نهادهای صنفی علاوه بر وظایف روزمره اعم از مشكلات معیشتی اعضا، بیمه ، مسكن و... تكالیف دیگری نیز به عهده دارند. فیلم دوئل با بازی سعید راد، پژمان بازغی ، كامبیز دیرباز و پریوش نظریه در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 11بخش نامزد دریافت جایزه شد و سیمرغ های بهترین كارگردانی ، بهترین فیلمبرداری ، بهترین تدوین ، بهترین بازیگر نقش دوم مرد، بهترین صداگذاری ، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه های ویژه را از آن خود كرد.