تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار ElectronisWorkbench، برای شبیه سازی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی بکار می رود. ویژگی مهم این نرم افزار سادگی استفاده از آن است. دانش آموزان سال های اول دبیرستان یا حتی دوره راهنمایی می توانند از کار با Electronics Workbench لذت ببرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ElectronisWorkbenchV5

electronisworkbench

نرم افزار ElectronisWorkbench، برای شبیه سازی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی بکار می رود. ویژگی مهم این نرم افزار سادگی استفاده از آن است. کار با نرم افزارهای حرفه ای تر این حوزه مانند Orcad یا Pspice برای دانش آموزان دبیرستانی دشوار است، اما دانش آموزان سال های اول دبیرستان یا حتی دوره راهنمایی می توانند از کار با Electronics Workbench لذت ببرند. همچنین تا حد امکان خروجی شبیه سازی ها در این نرم افزار ملموس است.

به این معنا که با وجود امکان تهیه نمودارهای پیچیده از خروجی ها، می توان نتیجه شبیه سازی را به صورتی که در دنیای خارج می بینیم هم نمایش داد. برای مثال در صورت وارد شدن ولتاژ اضافی به یک لامپ، لامپ می سوزد و نرم افزار قطع شدن سیم پیچ داخل لامپ را نمایش می دهد. چنین ویژگی هایی را در نرم افزارهای مشابه کمتر می توان یافت.

electronisworkbench

در عین حال این نرم افزار دارای مجموعه ای غنی از عناصر نیم هادی شامل انواع دیودها، ترانزیستورها و آی سی ها است و با استفاده از آن می توان مدارهای پیچیده و کاربردی را نیز شبیه سازی نمود که مثال هایی از آن همراه نرم افزار ارائه می شود.

قابلیت کاربرد آموزشی: آموزش مفاهیم فیزیک الکتریسیته، الکترونیک و مدارهای منطقی در دوره دبیرستان و هنرستان و سطوح دانشگاهی

حجم فایل: 6.8MB

دریافت فایل

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه و تنظیم: اعظم ذبیحی