تبیان، دستیار زندگی
موضع انقلاب ما چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موضع انقلاب اسلامی، موضع هجومی است، هجوم علیه نظام سلطه
آیت الله خامنه ای

جوانی که با معرفت درست اسلامی مجهز است، همت او این نیست که فقط شبهه ها را برطرف کند یعنی موضع دفاعی ندارد موضع یک جوانِ آگاه دارای اعتماد به نفس، از لحاظ ابزار منطقی و فکری، موضع تهاجمی است. اوایل انقلاب وقتی بنده به دانشگاه می رفتم و پاسخ به سوالات می دادم و صحبت می کردمف یک نفر از جوان های وابسته به گروه های چپ از من پرسید: شما در مقابل فلان قضیه چه دفاعی دارید؟ گفتم بنده دفاعی ندارم، من هجومی دارم! انقلاب اسلامی در موضع دفاعی قرار ندارد . اگر ما موضع دفاعی داشتیم ، تا حالا کارمان ساخته شده بود ؛ موضع انقلاب اسلامی موضع هجومی است.

هجوم علیه چه؟ علیه سیستم ستم گرانه و ظالمانه ای که امروز بر دنیای سیاست در سراسر عالم و بر زندگی واقعی مردم حاکم است؛ یعنی هجوم بر نظام سلطه.

علت این هم که نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در چشم ها و کام های ملت ها شیرین بوده و هم چنان هست، همین است

نظام سلطه، یعنی سیستمی که دو طرف بیشتر ندارد؛ سلطه گر و سلطه پذیر. یا باید کسی خود را به آن جا برساند که بتواند سلطه گری کند؛ والا باید سلطه پذیری کند و زیر بار سلطه برود.

انقلاب اسلامی، فریاد و نهیبی است علیه چنین نظام های ظالمانه ای در دنیا.

علت این هم که نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در چشم ها و کام های ملت ها شیرین بوده و هم چنان هست، همین است. این هم که می بینید در دنیا سیاست های گوناگون با شیوه های مختلف مرتب روی جمهوری اسلامی فشار می آورند تا در قضایای گوناگون مثلاً در قضیه فلسطین موضع نگیرد، بعضی ساده لوح ها خیال می کنند که مشکل فقط این است که جمهوری اسلامی در فلان قضیه موضع تندی دارد؛ لذا می گویند شما موضع تند نگیرید ؛ در صورتی که مسئله این نیست. مسئله این است که مواضع اصولی جمهوری اسلامی، اصل سیاست های سلطه را در دنیا تهدید و ملت ها را امیدوار می کند.


منبع: کتاب نکته های ناب ( جلد اول)

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور