تبیان، دستیار زندگی
گروه اسناد و اطلاع رسانی- جشن گشایش کتابخانه مجلس شورای اسلامی با محتوای پنج هزار عنوان نسخه خطی با قابلیت نمایش تمام صفحات بر روی شبکه داخلی (اینترانت) فردا (سه شنبه) در آستانه سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن گشایش کتابخانه مجلس

جشن گشایش کتابخانه مجلس

جشن گشایش کتابخانه مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود

گروه اسناد و اطلاع رسانی- جشن گشایش کتابخانه مجلس شورای اسلامی با محتوای پنج هزار عنوان نسخه خطی با قابلیت نمایش تمام صفحات بر روی شبکه داخلی (اینترانت) فردا (سه شنبه) در آستانه سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

دراستمرارفعالیت‌های حوزه دیجیتال‌سازی منابع کتابخانه مجلس، ساعت یازده روز سه‌شنبه بیستم بهمن‌ماه مراسم افتتاح "کتابخانه دیجیتالی مجلس شورای اسلامی" در کتابخانه مجلس با حضور روسای کتابخانه‌ها، برخی از محققین و دیگر مدعوین برگزار می شود.

پروژه انتشار دیجیتالی منابع چاپی و خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی از بیست و نهم دی ماه و همزمان با میلاد امام محمد باقر (ع) با عرضه دیوان حسن کاشی روی شبکه جهانی اینترنت آغاز شده بود.

در این روز ، بخشی از گنجینه کتب خطی و چاپی‌ کتابخانه مجلس که تا پیش از این کمتر در دسترس عموم بود، به صورت اینترنتی و در قالب فایل‌های pdf به اشتراک عام گذاشته شد.

این حرکت در راستای دیجیتال‌سازی منابع کتابخانه مجلس صورت گرفت که مهمترین ویژگی‌اش آن است که در فرمتی که خیلی جاگیر نیست و به صورت رایگان است از طریق پست الکترونیک به نشانی ia@ical.ir قابل دریافت می باشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی Irna.ir

تنظیم: نسرین صادقی