تبیان، دستیار زندگی
ه تلویزیون فلسطین روزنامه الجزایری « الخبر» جایزه بین المللی خبر 2002 را به تلویزیون فلسطین اهدا نمود. کمیته عالی خبر ، علت اهدای این جایزه به شبکه یاد شده را سعی و تلاش بی وقفه این شبکه در راه آزادیخواهی و فعالیت های مستمر م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهدای جایزه ویژه به تلویزیون فلسطین

روزنامه الجزایری « الخبر» جایزه بین المللی خبر 2002 را به تلویزیون فلسطین اهدا نمود. کمیته عالی خبر ، علت اهدای این جایزه به شبکه یاد شده را سعی و تلاش بی وقفه این شبکه در راه آزادیخواهی و فعالیت های مستمر مطبوعاتی و اطلاع رسانی اعلام کرد.

کتابهای مذهبی کودکان

کتاب های مذهبی کودکان باید به گونه ای باشد که از داشتن چنین مذهبی به خود ببالند.

آثار تصویر گری مذهبی ما نسبت به سایر کشورها ، تفاوت عمده ای دارد و آن ، مربوط به فضای مذهبی است.

"حسن عامه کهن" – هنرمند تصویرگر و برگزیده اول ، بخش ویژه سیره امام حسین (ع) در دومین نمایشگاه تصویر گری قصص قرآنی ، اظهار داشت : تفاوتی که آثار تصویرگری مذهبی با سایر آثار دارد ، این است که در این نوع فعالیت ، به نوعی ، دست تصویرگر بسته است و بسیاری از تخیل هایی را که در سایر تصویر سازی ها می تواند به کار ببرد ، در تصویرگری مذهبی دیگر نمی تواند اعمال کند . زیرا شخصیت های به تصویر کشیده شده  نباید خیلی دور از ذهن باشند . در نهایت ، با چنین فضایی برای کودکی با سن کم ، تصویر گری مذهبی ، تا حدودی دشوار است.

وی افزود : اگر به آثار مذهبی سایر کشورها نگاه کنیم ، متوجه می شویم داستان های مذهبی آنها از یک روند ملایم تبعیت می کند.

"حسن عامه کهن" در ادامه گفت : کار مذهبی ، همیشه روند خاصی داشته و تغییر محسوس در آن ایجاد نشده است .

او با پاسخ به این سوال که با توجه به مسایل موجود ، چگونه می توان در ثبت تصویر گری مذهبی برای کودکان جذابیت ایجاد نمود ؟  گفت : باید به این نکته توجه داشت که بخش کودک و نوجوان باید از یکدیگر جدا شوند ؛ بنده معمولا برای سنین پایین ، تصاویری کار می کنم که حاوی جذابیت خاصی باشند ؛ یعنی سعی می کنم فضا را به فضای کودکانه نزدیک کنم . در حالی که در عرصه نوجوانان تا حدی تصویرگر می تواند فضاهای شخصی خود را وارد حیطه تصویر نماید ؛ اما در هر صورت ، باید از مذهب ، مذهب شیرینی بسازیم که کودک و نوجوان جذب آن شود و با دیدن تصاویر ، از داشتن چنین دینی به خود ببالد . زمانی که مطلبی را می خواند ، با دیدن تصاویر ، قصه را به خوبی حس و با آن رابطه برقرار کند.

" زیر آواز باران" ، " انتظار" و " دوشیزه "  برای رقابت در جشنواره فیلم فجر آماده می شوند

فعالیت های جدید استودیو صدای حوزه هنر در زمینه تدوین ، صداگذاری و میکس فیلم و سریال اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری حوزه هنری؛ کار صداگذاری فیلم " دوشیزه" ساخته " محمد دُرمنش"  توسط " بابک شکیبا فریو" و کار میکس این فیلم توسط " محسن روشن " پایان یافت.

همچنین کار تدوین فیلم "زیر آواز باران" ساخته "رضا کریمی" توسط  "منیر تقدیسی" ، صداگذاری فیلم "انتظار" توسط عباس رستگارپور و تدوین سریال "مسافری ری" توسط مهرزاد مینویی در حال انجام است.

گفتنی است فیلم های "دوشیزه" ، "انتظار" و "زیر آواز باران" متقاضی شرکت در بیست و یکمین جشنواه بین المللی فیلم فجر شده است .