تبیان، دستیار زندگی
ما کارمان را با ساختار اتمی نسبتاً ساده ای شروع خواهیم کرد. اتم از سه ذره بسیار کوچک اولیه به عنوان پروتون، نوترون و الکترون تشکیل شده است. پروتون ها بار مثبت دارند، در حالی که الکترون ها به صورت منفی باردار شده اند و نوترون ها نیز خنثی هستند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساختار اولیه اتم ها

ساختار اولیه اتم ها

مریم: از آن جا که بیشتر مواد از اتم ها تشکیل شده اند، ما کارمان را با ساختار اتمی نسبتاً ساده ای شروع خواهیم کرد. اتم از سه ذره بسیار کوچک اولیه به عنوان پروتون، نوترون و الکترون تشکیل شده است. پروتون ها بار مثبت دارند، در حالی که الکترون ها به صورت منفی باردار شده اند و نوترون ها نیز خنثی هستند(بدون بار). توجه کنید که در واقعیت، ابعاد الکترون از پروتون یا نوترون ها بسیار کوچک تر است.

ساختار اولیه اتم ها

مریم: پروتون ها و نوترون ها مرکز (هسته) ی اتم ها را تشکیل می دهند و الکترون ها به دور این مرکز می چرخند. به تمام اتم ها یک عدد اتمی نسبت داده می شود. این عدد برابر با تعداد پروتون ها در اتم می باشد. تا زمانی که بار مثبت با بار منفی برابر باشد، یک اتم خنثی به نظر می رسد.

ساختار اولیه اتم ها

علی: می توان اتم را مانند خورشید در نظر گرفت که سیاره ها بدور آن می چرخند. اگر ما به اتم هلیوم بنگریم، که یکی از ساده ترین اتم ها در جدول تناوبی است، مشابه شکل زیر خواهد بود.

ساختار اولیه اتم ها

مترجم: پویا قسوره