تبیان، دستیار زندگی
دها قهرمان ایتالیا شد افتخار بزرگ كاپلو و فرارا در سری A جمعه شب یوونتوس بدون ضربه زدن به توپ، قهرمان سری A ایتالیا شد! میلان با پالرمو امتیازها را تقسیم كرد تا سیاه و سپیدپوشان تورین برای بیست و هشتمین بار جام قهرمانی را بال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یوونتوس با كوله‌باری از ركوردها قهرمان ایتالیا شد

افتخار بزرگ كاپلو و فرارا در سری A
جمعه شب یوونتوس بدون ضربه زدن به توپ، قهرمان سری A ایتالیا شد!

میلان با پالرمو امتیازها را تقسیم كرد تا سیاه و سپیدپوشان تورین برای بیست و هشتمین بار جام قهرمانی را بالای سر برند.

شاید شب گذشته آنچلوتی و میلان آرزوی بزرگ‌تری از اسكودتو در سر داشتند.

چهارشنبه نماینده‌ی ایتالیا در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول به میدان می‌رود. شاید برای همین تركیب اصلی میلان در دیدار برابر پالرمو به چشم نیامد.

گل‌های سرجینیو و یان دال توماسون، پیروزی سه بر یك میلان را در نیمه نخست رقم زد، اما دو گل نیمه دوم پالرمو تنها دیدار جمعه سری A ایتالیا را به تساوی كشاند.

كارلو آنچلوتی سرمربی میلان كه راه قهرمانی در لیگ كشورش را گم كرده است پس از پایان دیدار گفت:« فكر می‌كنم چیدمان و شیوه‌ی بازی ما منطقی بود چرا كه میلان چهارشنبه در دیدار پایانی جام باشگاهی در اروپا به میدان می‌رود.»

میلان با اینتر رقیب همشهری ده امتیاز فاصله دارد. پس بی‌تردید در جایگاه دوم سری A خواهد ماند و فصل آینده هم به طور مستقیم به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.

یان دال توماسون مهاجم دانماركی، درگیر بودن میلان در رقابت‌های اروپایی را برای از دست دادن جام قهرمانی ایتالیا سرزنش كرد:« تفاوت این فصل میلان و یووه این بود كه ما در دیدارهای فراوانی به میدان رفتیم.»

یوونتوس در مرحله‌ی یك چهارم پایانی لیگ قهرمانان با پذیرفتن شكست از لیورپول كنار رفته بود.

فابیو كاپلو مربی با افتخاری است. اكنون او با چهار باشگاه، میلان، رم و یوونتوس در ایتالیا و رئال مادرید در اسپانیا قهرمان شده است.

این سومین جام سیاه و سپیدپوشان تورین در چهار فصل پیش بود.

ركورد یوونتوس بی‌نظیر است، آنها در یازده فصل گذشته شش بار قهرمان شده‌اند كه پنج بار آرم اسكودتو با مارچلو لیپی سرمربی كنونی تیم ملی ایتالیا به پیراهن‌شان رسید.

ركورد دیگر از آن چیرو فرارا است. مدافع یوونتوس به ركورد هشت قهرمانی جووانی فراری و جوزپه فورینی در یووه رسید.

فرارا كه پایان فصل كفش‌هایش را آویزان می‌كند تا حرفه‌ی مربیگری در گروه قهرمان ایتالیا را تجربه كند، پیش از آمدن به تورین دوبار با ناپولی در دوران طلایی آبی‌ها جام را بالای سر برده بود.