تبیان، دستیار زندگی
گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، این اداره با همكاری اداره كل زندان‌های خوزستان به مناسبت دهه مبارك فجر در زندان‌های سراسر استان مسابقات كتابخوانی برگزار كردند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه كتابخوانی در زندان‌های خوزستان برگزار شد ‌

مسابقه كتابخوانی در زندان‌های خوزستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با همكاری اداره كل زندان‌های خوزستان به مناسبت دهه مبارك فجر مسابقه كتابخوانی در زندان‌های سراسر خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، این اداره با همكاری اداره كل زندان‌های خوزستان به مناسبت دهه مبارك فجر در زندان‌های سراسر استان مسابقات كتابخوانی برگزار كردند.

چهار مسابقه كتابخوانی از كتاب‌های «مبارزه با سایه‌ها»، «نماز و مسجد»، «همسران رحمت شده و نفرین شده»، «نامه 31 نهج البلاغه» با همكاری اداره كل كتابخانه‌های عمومی و اداره كل زندان‌های استان در زندان‌های سراسر خوزستان برگزار شد كه یك هزار و 351 نفر در این مسابقه شركت كردند.

این مسابقه طی مراسم با شكوهی با حضور دادستان ویژه روحانیت استان خوزستان و لرستان، مدیر كل كتابخانه‌های عمومی استان و مدیر كل زندان‌های خوزستان برگزار شد كه از 50 نفر از برگزیدگان مسابقات كتابخوانی از بین مددجویان، كاركنان وسربازان وظیفه زندان‌های خوزستان تجلیل شد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام جزائی دادستان ویژه روحانیت خوزستان و لرستان در سخنانی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح فرهنگی جامعه، بر ترویج مطالعه به عنوان یكی از شاخص‌های توسعه فرهنگی و سالم‌سازی روان افراد تاكید كرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام جزائی دادستان ویژه روحانیت خوزستان و لرستان در سخنانی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح فرهنگی جامعه، بر ترویج مطالعه به عنوان یكی از شاخص‌های توسعه فرهنگی و سالم‌سازی روان افراد تاكید كرد.

در حاشیه این مراسم از بخش‌های مختلف زندان كارون از جمله كارگاه صنایع دستی مددجویان بازدید به عمل آمد.

طی تفاهمنامه همكاری كه در سال گذشته بین اداره كل كتابخانه‌های عمومی و اداره كل زندان‌های خوزستان مبادله شد، تاكنون شش باب كتابخانه مشاركتی در زندان‌های شهرستان‌های اهواز، دزفول، مسجدسلیمان و شوشتر راه‌اندازی شده است.

همچنین براساس گزارش دیگری از این اداره، 2 هزار نفر از كاركنان شركت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان و خانواده‌های آنان به عضویت كتابخانه‌های عمومی استان در آمدند.

مسعود معین‌پور، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شركت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان گسترش و اشاعه فرهنگ كتابخوانی را یك وظیفه خواند و افزود: باید در تقویت هر چه بیشتر مسئله كتاب و كتابخوانی اهتمام ورزیم تا هنگامه خجسته‌ای پیش آید كه در آن كتاب، همه جا و برای همه كس و در همه وقت یافت شود و مطرح باشد و هیچ كس هیچ بهانه‌ای برای كتاب نخواندن نداشته باشد.

رحیم فضیلت‌پور، مدیر كل نهاد كتابخانه‌های خوزستان اقدام مدیر عامل شركت برق منطقه‌ای خوزستان را اقدامی فرهنگی و برای نهادینه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه خواند و ابراز امیدواری كرد كه مدیران سایر شركت‌های دولتی و غیردولتی نیز نسبت به عضویت كارمندان خود در كتابخانه‌های عمومی اقدام كنند.

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی