تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: نقش اولیا در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها و نظارت بر امور مدرسه به عنوان اهداف انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید افزایش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولیا در سیاست گذاری و برنامه ریزی

اولیا در سیاست گذاری و برنامه ریزی

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان:

نقش اولیا در سیاست گذاری و برنامه ریزی مدارس باید افزایش یابد

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: نقش اولیا در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها و نظارت بر امور مدرسه به عنوان اهداف انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، فرشته حشمتیان در همایش اعضای انجمن اولیا و مربیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: تغییر نگرش جامعه نسبت به انجمن اولیا و مربیان یک ضرورت است تا دیگر نگاه ریالی به این انجمن وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به این که اولیا باید بدانند اولین زمینه تربیتی دانش آموزان بر عهده آن ها است اضافه کرد: تبیین این موضوع بر عهده انجمن اولیا و مربیان در مدارس است.

وسط این رشته کجاست؟

حشمتیان خاطر نشان کرد: همان طور که وزیر آموزش و پرورش تاکید دارد معلمان دورترین نقاط کشور باید  شناخته شوند، سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان نیز در بخش آمار قصد دارد هر یک از اولیا را بشناساند.

وی بر تحول جدی این انجمن تأکید کرد و گفت: اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در سال 76 نوشته شد و تا کنون تغییری نکرد و از سال 87 تا کنون شورای انجمن اولیا و مربیان تشکیل جلسه هم نداده است.

حشمتیان، انجمن اولیا و مربیان را بهترین ظرفیت برای تحقق اهداف و پل ارتباطی بین اولیا و مدرسه دانست و تصریح کرد: پل چوبی ارتباطی میان مدرسه و خانه باید با سیاست های مسؤولین به پل فولادی تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری پانا

تنظیم: نسرین صادقی