تبیان، دستیار زندگی
06؛ ایران، كره‌ی جنوبی، ژاپن و عربستان نمایندگان آسیا در آلمان ، بحرین اگر امروز مسابقات جام جهانی شروع شود، چه تیم‌هایی در آن شركت خواهند داشت؟ با طرح این سوال، فیفا پیش بینی از سی و دو تیم حاضر در این رقابت‌ها را كرده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی فیفا از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2006؛

ایران، كره‌ی جنوبی، ژاپن و عربستان نمایندگان آسیا در آلمان

، بحرین اگر امروز مسابقات جام جهانی شروع شود، چه تیم‌هایی در آن شركت خواهند داشت؟ با طرح این سوال، فیفا پیش بینی از سی و دو تیم حاضر در این رقابت‌ها را كرده است.

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در مقاله‌ای با ارزیابی شرایط تیم‌های حاضر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره‌های مختلف، تیم‌های ایران، ژاپن، كره‌ی جنوبی و عربستان را نمایندگان احتمالی آسیا در نبرد بزرگ فوتبال در سال 2006 معرفی كرده است:« پس از ماه‌های فراوان و مسابقات بسیار در آسیا تصویر نهایی نمایندگان مشخص‌تر شده است. بعد از انجام سه دیدار مرحله‌ی رفت در گروه A، كره‌ی جنوبی با كسب شش امتیاز راحت‌تر به كار خود ادامه خواهد داد و عربستان سعودی با گابریل كالدرون به آینده و بازی‌های دورتر می‌نگرد. تیم ملی ایران كه در گروه B با هفت امتیاز صدرنشین است از سایر حریفان آسیایی امتیاز بیشتری به دست آورده و به نظر می‌رسد كه نخستین حضور این تیم پس از جام جهانی 98 فرانسه قطعی شده باشد. ژاپن نیز با شش امتیاز در میان چهار تیم صعود كننده‌ی آسیایی به صورت خودكار به جام جهانی صعود خواهد كرد.»

در پایان این گزارش این چنین تیم‌های صعود كننده به جام جهانی 2006 را پیش بینی كرده است:

آمریكای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اكوادور، پاراگوئه.

اروپا: اوكراین، پرتغال، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، كرواسی، لهستان، هلند، صربستان و مونته‌نگرو و جمهوری چك.

آسیا: كره‌ی جنوبی، ایران، ژاپن و عربستان.

آفریقا: ساحل عاج، توگو، آفریقای جنوبی، نیجریه و مراكش

آمریكای شمالی، مركزی و دریای كارائیب: مكزیك، ایالات متحده و گواتمالا

تیم‌های احتمالی حاضر در پلی اف: اروگوئه، كاستاریكا، اسپانیا، سوئد، یونان، اسلواكی، نروژ، استرالیا یا جزایر سلیمانیا كویت.