تبیان، دستیار زندگی
جلد دوم از مجموعه ی شش جلدی « لغت نامه قرآن کریم » به پیشخوان کتابفروشی ها راه یافت . به گزارش خبرنگار کتاب مهر ، جلد دوم از لغتنامه قرآن کریم که شامل حرف ( حا تا ذال ) است در بیش از700صفحه وبه قلم محمود عادل سبزواری و به س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلد دوم از " لغت نامه قرآن کریم " منتشر شد


جلد دوم از مجموعه ی شش جلدی « لغت نامه قرآن کریم » به پیشخوان کتابفروشی ها راه یافت .

به گزارش خبرنگار کتاب مهر ، جلد دوم از لغتنامه قرآن کریم که شامل حرف ( حا تا ذال ) است در بیش از700صفحه وبه قلم محمود عادل سبزواری و به سرپرستی سوری سیار در شمارگان 2200نسخه منتشر شد .

به گفته سیار سرپرست این لغت نامه ، هدف از انتشار این کتاب سهولت استفاده دانشجویان و پژوهشگران فارسی زبان از قرآن کریم بوده است .

سیار درباره ویژگی های این لغت نامه گفت : این لغت نامه کاملا به زبان فارسی وبراساس کتاب « معجم المفهرس لالفاظ قرآن الکریم » ، تالیف نوزده استاد مصری در سال 1942، تالیف شده است . از ویژگی های این کتاب این است که راجع به هر آیه توضیحات مفصل تاریخی آمده وبه جز این فهرست اعلام جامعی هم برای این لغتنامه تدوین شده است که کار استفاده از کتاب را آسان تر می کند.

به گزارش مهر ، این لغتنامه نخستین بار در کشور مصر به زبان عربی چاپ ومنتشر شد. فکر اولیه تالیف چنین کتابی در سال 1294 قمری (1942میلادی) توسط دکتر محمد حسنین هیکل ، (ادیب مصری برنده جایزه نوبل ) در مجمع اللغه العربیه مطرح شد. او پیشنهاد داد لغتنامه ای ویژه قرآن کریم توسط مجمع اللغه العربیه تدوین شود. این پیشنهاد در ادوار این مجمع مطرح وبه طور مفصل درباره آن بحث وبررسی صورت گرفت تا این که در دوره هفتم مجمع در جلسه پنجمین جلسه ای که به این منظور تشکیل شده بود اصول اولیه کار مشخص شد. دکترحسنین هیکل ، شیخ ابراهیم غروش ، استاد علی جام ، شیخ محمد الخضیر حسین وشیخ مصطفی عبد الرزاق برخی از اساتیدی هستند که در تالیف این کتاب همکاری داشتند .

گفتنی است ، لغتنامه قرآن کریم ، کاملابه زبان فارسی و براساس لغتنامه عربی نگارش یافته است . همچنین این کتاب حاوی تصاویر و اشکالی است که به مناسبت هر در کنار مدخل مربوط به آن آمده است .