تبیان، دستیار زندگی
فصل تازه‌ای در فعالیت‌های اركسترهای مركز موسیقی و سرود صدا و سیما باز شده است و از این اركسترها علاوه بر تولید و اجرای برنامه برای سازمان صدا و سیما ، برنامه‌های متعدد دیگری نیز برگزار خواهد كرد. به گزارش سرویس تلویزیون و را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اركسترهای صداوسیما موسیقی زنده اجرا می‌كنند


فصل تازه‌ای در فعالیت‌های اركسترهای مركز موسیقی و سرود صدا و سیما باز شده است و از این اركسترها علاوه بر تولید و اجرای برنامه برای سازمان صدا و سیما ، برنامه‌های متعدد دیگری نیز برگزار خواهد كرد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، سید محمد میرزمانی ـ ‌مدیر كل تولید مركز موسیقی و سرود صداوسیماـ طی مصاحبه‌ای اعلام كرد:‌ «صدا و سیما 9 اركستر دارد، اركستر سمفونیك ،‌اركستر ملی، اركستر سنتی، اركستر بانوان، اركستر همنوازان، اركستر كردی، اركستر آذربایجانی و اركستر بادی، این اركسترها زیر مجموعه اداره كل تولید مركز موسیقی و سرود هستند و وظیفه اصلی‌شان تهیه موسیقی‌های مورد نیاز سازمان است.

اما از سال گذشته تا به حال فعالیت‌های جانبی دیگری نیز برای این اركسترها برنامه‌ریزی شده و اركسترها غیر از تولید موسیقی برنامه‌ها و اجراهای زنده نیز خواهد داشت.

وی گفت: اجرای زنده و تمرین مستمر مهمترین وظیفه یك اركستر است كه برای این مهم بر آن هستیم تا با اجرای متعدد به حد مطلوب‌تری برسانیم.

پیش از انقلاب اركستر وزیری صدا و سیما كه مدتی فرهاد فخرالدینی و مدتی فریدون شهبازیان آن را رهبری می‌كردند یكی از اركسترهای برجسته و خوب كشور بود كه اجراهای زنده متعددی به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌كرد با برنامه‌ریزی‌هایی كه برای اركسترهای صدا و سیما شده است،‌ می‌خواهیم قدرت اركستر را نوازندگی و برنامه‌های آن را توسعه بدهیم.

میرزمانی ادامه داد: در طول یك سال گذشته اركستر ملی و اركستر سمفونیك صدا و سیما ،‌برای همایش سلطان محمد ، ‌دهه فجر، جلسه سران اپك در اصفهان و افتتاح فاز 2 پارس جنوبی قطعاتی اجرا كرده‌اند و این برنامه‌ها در سال‌های آتی بیشتر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مركز موسیقی و سرود صداو سیما، او همچنین از اجرای اركسترها در خارج از ایران خبر داد و گفت: «برای ارتقای سطح اركسترها و ایجاد رقابت و روحیه مثبت میان نوزادگان ،‌تصمیم داریم امكان اجرای این اركسترها در خارج از ایران را نیز فراهم كنیم».

از برنامه‌های آتی اركستر سمفونیك صدا و سیما می‌توان به اجرای سمفونی خلیج فارس شاهین فرهت اشاره كرد كه به رهبری لوریس چكناواریان اجرا خواهد شد.