تبیان، دستیار زندگی
امروز همزمان با برپایی پانزدهمین جشنواره موسیقی ذكر و ذاكرین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگترین كتابخانه شمال ایران در گرگان افتتاح می شود . به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و اندیشه ایلنا, این كتابخانه كه با اعتباری مع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین كتابخانه شمال كشور افتتاح می‌‏شود


امروز همزمان با برپایی پانزدهمین جشنواره موسیقی ذكر و ذاكرین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگترین كتابخانه شمال ایران در گرگان افتتاح می شود .

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و اندیشه ایلنا, این كتابخانه كه با اعتباری معادل 700 میلیون تومان راه اندازی شده است، نام "میرفندرسكی"، اندیشمند نامدار استرآباد گلستان بر آن گذاشته شده است كه سه هزار متر مربع وسعت دارد.

كتابخانه "میر فندرسكی" قرار بود در سال 85 به بهره برداری برسد كه با تلاش اداره كل استان گلستان و مساعدت شورای شهر گرگان،دو سال زودتر آماده بهره برداری شده است كه همزمان با جشنواره موسیقی ذكر و ذاكرین گشایش می یابد.

بنابر این گزارش, این كتابخانه بیش از 50 هزار عنوان كتاب را در خود جای داده و با دارا بودن بخش‌‏هایی چون سالن اینترنت, تالار همایش و قرائت خانه توانایی پاسخ‌‏گویی به 700 مراجعه كننده را دارد.

لازم به ذكر است، در سفر" احمد مسجد جامعی"،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین ایمانی"، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد و "محمد حسین همافر" همراه او خواهند بود.