تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرهنگی بودن رویكرد سفر سوم هیات دولت به استان‌ها گفت: در سفر استانی هیات دولت به استان‌های مختلف، مصوبه‌هایی برای ساخت و تجهیز كتابخانه‌های استاندارد موردنظر نهاد كتابخانه‌ها لحاظ می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سهم ويژه كتابخانه‌ها از سفر استاني هيات دولت
سهم ویژه كتابخانه‌ها از سفر استانی هیات دولت

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فرهنگي بودن رويكرد سفر سوم هيات دولت به استان‌ها گفت: در سفر استاني هيات دولت به استان‌هاي مختلف، مصوبه‌هايي براي ساخت و تجهيز كتابخانه‌هاي استاندارد موردنظر نهاد كتابخانه‌ها لحاظ مي‌شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در پاسخ به اين پرسش كه وزارت ارشاد براي حمايت از ساخت كتابخانه استاندارد در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها چه برنامه‌اي دارد؟ عنوان كرد: در دور سوم سفرهاي استاني هيات دولت به هر استان، يك يا چند مصوبه براي ساخت و تجهيز كتابخانه‌هاي مركزي و استاندارد به تصويب مي‌رسد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تامين كتابخانه‌هاي موردنياز استان‌هاي مختلف را پي‌گير است.

سيد محمد حسيني، به افزايش بودجه تملك دارايي‌ها در سال جاري اشاره كرد و گفت: پيشنهاد بيشتر شدن اين بودجه در سال آينده با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح شده كه با تصويب آن، سهم فرهنگ استان‌ها از تملك دارايي‌ها افزايش مي‌يابد، اين امر افزايش بودجه كتابخانه‌ها را نيز به دنبال خواهد داشت.

رييس هيات امناي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي افزود: وزارت ارشاد پي‌گير اختصاص اعتبار بيشتر به بخش فرهنگ از جمله كتابخانه‌هاي عمومي در بودجه سال آينده است.