تبیان، دستیار زندگی
120 نمایشگاه کتاب و 300 مسابقه کتابخوانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان تهران برپا می‌شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های فرهنگی هنری ویژه دهه فجر در استان تهران آغاز شد

برنامه های فرهنگی هنری ویژه دهه فجر در استان تهران آغاز شد

120 نمایشگاه کتاب و 300 مسابقه کتابخوانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان تهران برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل سائلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر یادآور شد: گسترش فرهنگ کتابخوانی همواره مدنظر این اداره کل بوده و عمده برنامه های دهه فجر حول محور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که بر این اساس بیش از 120 نمایشگاه کتاب و 300 مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب و عاشورا در تهران و شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: برپایی 160 نمایشگاه عکس انقلاب و عاشورا، 46 نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری 20 شب خاطره و شبی با قرآن، برپایی 11شب شعر و اجرای 85 نمایش  خیابانی، صحنه ای، تعزیه و نقالی از جمله برنامه های این اداره کل به مناسبت دهه فجر امسال است.

برپایی 160 نمایشگاه عکس انقلاب و عاشورا، 46 نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری 20 شب خاطره و شبی با قرآن، برپایی 11شب شعر و اجرای 85 نمایش  خیابانی، صحنه ای، تعزیه و نقالی از جمله برنامه های این اداره کل به مناسبت دهه فجر امسال است.

سائلی افزود: برپایی 3 نمایشگاه کاریکاتور در شهرستانهای استان تهران و افتتاح خانه کاریکاتور در ورامین، برگزاری بیش از 10 همایش با موضوعات انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه های امام خمینی(ره)  و ... از دیگر برنامه هایی است که در شهرستانهای ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، اسلامشهر، دماوند و تهران برپا خواهد شد.

مدیرکل ارشاد تهران با اشاره به اینکه خانه سینمای جوان ورامین و یک باب کتابخانه در پاکدشت به مناسب دهه فجر افتتاح می‌شود یادآور شد: علاوه بر این مسابقات قرآنی، فیلمنامه نویسی انقلاب، وبلاگ نویسی، طرح های تبلیغی سطح شهر، روزنامه دیواری، خوشنویسی، سرودهای انقلابی، پیامک و مسابقه تاریخ انقلاب نیز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این اداره کل همچنین با برپایی بیش از 60 ایستگاه فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی روز 22 بهمن به استقبال راهپیمایان خواهد رفت.

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی