تبیان، دستیار زندگی
ساختار آموزش و پرورش بر اساس قانون و در چارچوب تحول بنیادین آموزش و پرورش متحول خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذب هفت هزار سرایدار

وزیر آموزش و پرورش از جذب هفت هزار سرایدار از طریق برگزاری آزمون در آموزش و پرورش خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست صمیمانه با خبرنگاران كه شب گذشته در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان این كه ساماندهی امور مالی یكی از سیاست‌ها و برنامه‌های من است، گفت: وزارتخانه بر اساس این سیاست بدون هیچ گونه دریافت بودجه از دولت و تنها با ساماندهی امور مالی، بیمه طلایی معلمان را انجام داده است و اعلام كردیم هر شركتی كه بتواند بهترین خدمات را به فرهنگیان ارائه دهد با آن شركت قرار داد خواهیم بست.

وی تصریح كرد: كارهای اولیه بیمه طلایی فرهنگیان انجام شده و سعی می‌كنیم در ایام دهه فجر كار را شروع كنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه برخی از واژه‌ها از جمله معیشت فرهنگیان باید بازتعریف شود، خاطرنشان كرد: تصدی‌گری آموزش و پرورش باید منوط به معلم شود و هر گونه اعتباری كه در اختیار وزارتخانه قرار بگیرد باید برای معلم به كار گرفته شود و پیش‌بینی ما این است كه ما می‌توانیم شان معلم را در حد و سعمان رعایت كنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیریت‌ها را در مدارس به گونه‌ای تعریف خواهیم كرد كه نباید برای استخدام نیروی جدید به كمتر از لیسانس فكر كنیم، چون دیگر جایی هم برای پذیرش غیر از لیسانس نخواهیم داشت و تنها جایی كه می‌توان از نیروهای با تحصیلات پایین‌تر از لیسانس فكر كرد، بخش سریداری مدارس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با مشكل كمبود سرایدار مدارس مواجهیم كه كارهایی صورت گرفته كه حدود هفت هزار سرایدار را از طریق آزمون وارد آموزش و پرورش می‌كنیم، چون این افراد باید امین مدرسه باشند كه بتوانند از اموال مدارس نگهداری كنند.

ساختار آموزش و پرورش بر اساس قانون و در چارچوب تحول بنیادین آموزش و پرورش متحول خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش درباه اعلام نكردن آمار دانش‌آموزان معتاد از سوی وزارتخانه همچنین تصریح كرد: اعتیاد معضلی است كه همه جامعه را تهدید می‌كند و آموزش و پرورش هم جزیی از این جامعه است. گاهی وقت‌ها ممكن است از خانواده‌ای در آن مادر و یا پدر و مادر معتاد باشد، دانش‌آموزی هم در مدارسی باشد هیچ كس منكر این مساله نیست.

وی ادامه داد: یك نگاه منفی به آموزش و پرورش آن‌قدر تاثیرگذار است كه به راحتی نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی آن را جبران كنیم. اگر دانش‌آموز معتادی هم وجود دارد از نگاه ما، وی بیمار است و باید درمان شود.

حاجی بابایی با اشاره به تعاملات آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر و مراکز توانبخشی برای درمان دانش‌آموزان معتاد تعاملاتی داریم، گفت: چه کسی می‌گوید دانش‌آموز معتاد باید در کلاس درس بنشیند، اگر آموزش و پرورش بپذیرد، والدین نخواهند پذیرفت، اما در عین حال راه‌هایی که برای ترک دانش‌آموز معتاد لازم باشد، انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این كه برای مبارزه با اعتیاد دانش‌آموزان و جلوگیری از این معضل در واحد پرورشی این وزارت، بخشی با عنوان سلامت و پیشگیری شکل گرفته است، گفت: اقدامات لازم درباره اعتیاد دانش‌آموزان در این بخش انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساختار آموزش و پرورش بر اساس قانون و در چارچوب تحول بنیادین آموزش و پرورش متحول خواهد شد كه روابط عمومی از جمله این تغییرات است.

وی اذعان كرد: به اعتقاد من آموزش و پرورش به علت گستردگی بالا و ضریب تاثیرگذاری آن نیازمند معاونت اطلاع‌رسانی است اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، تاكنون این معاونت شکل نگرفته و مرکز روابط عمومی با سه اداره کل در این وزارت تشکیل شده است.

حاجی بابایی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز آمار نیروی انسانی و فناوری، افزود: فعالیت این مرکز که ارایه آمار تحلیلی است با معاونت اداری و مالی آموزش و پرورش متفاوت است. در این مرکز آمار تحلیلی دانش‌آموزی، فضای آموزشی و نیروی انسانی ارایه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: اداره کل فناوری نیز در زمینه سخت افزارها فعالیت دارد و تمام مشخصات و امکانات مدارس به تفکیک استان و شهرها در این فناوری وجود دارد.

تهیه:روابط عمومی تبیان

تنظیم:س.آقازاده