تبیان، دستیار زندگی
نویسنده كتاب «انقلاب اسلامی؛ اهداف دیروز، آسیب‌های امروز و راهبردهای فردا» با اشاره به این كه این كتاب بهمن ماه سال گذشته منتشر شد، عنوان كرد: این اثر به مناسبت سی‌ و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجدید چاپ شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجديد چاپ كتاب «انقلاب اسلامي» به مناسبت دهه فجر

تجدید چاپ كتاب «انقلاب اسلامی» به مناسبت دهه فجر

نويسنده كتاب «انقلاب اسلامي؛ اهداف ديروز، آسيب‌هاي امروز و راهبردهاي فردا» با اشاره به اين كه اين كتاب بهمن ماه سال گذشته منتشر شد، عنوان كرد: اين اثر به مناسبت سي‌ و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تجديد چاپ شد.

محمد جواد ابوالقاسمي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تصريح كرد: در طول سال‌هايي كه با مسلمانان سراسر جهان به دليل سفرهاي كاري، در عرصه‌ حج و همچنين در كلاس‌هاي درس با دانشجويان ايراني ارتباط فكري و علمي داشتم، احساس مي‌كردم كه  فاصله زماني، هجمه‌هاي دشمن و برخي از ناكامي‌ها و سوء مديريت‌ها، چهره‌ اصلي انقلاب اسلامي را مهجور ساخته است.

وي تصريح كرد: يكي از اهداف تاليف اين كتاب ضرورت يادآوري خاطرات، اهداف و آرمان‌هاي آغازين انقلاب اسلامي بود.

ابوالقاسمي افزود: همچنين آسيب‌هايي كه مانع پويايي انقلاب اسلامي شده و راهبردها و راهكارهايي كه مي‌توانند اهداف بلند انقلاب اسلامي را محقق كند نيز از ديگر اهداف تاليف اين اثرند.

نويسنده كتاب «انقلاب اسلامي» يادآور شد: اين اثر با استفاده از كلام و بيان بانيان انقلاب اسلامي، به ويژه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري و براساس پژوهش‌هاي انجام شده و ديگر منابع معتبر، تدوين و با عباراتي ساده، رسا و مختصر نوشته شده است.

وي با اشاره به اين كه اين نوشتار در سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي ايران به رشته تحرير درآمد، تصريح كرد: كتاب حاضر در شش فصل با عناوين «مفهوم‌شناسي انقلاب، بازخواني اهداف و آرمان‌هاي آغازين انقلاب اسلامي در كلام امام خميني(ره)، مباني و اهداف انقلاب اسلامي در كلام مقام معظم رهبري، اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در قانون اساسي، آسيب‌شناسي انقلاب اسلامي و راهبردها و راهكارهاي تداوم انقلاب» تهيه شده است.

ابوالقاسمي با تاكيد بر اين كه تعاريف ارايه شده درباره انقلاب اسلامي ايران از سوي جامعه‌شناسان، صاحب‌نظران سياسي و برخي شخصيت‌هاي انقلابي، در كتاب تشريح شده‌اند، گفت: همچنين بيانات و ديدگاه‌هاي امام خميني(ره) درباره انقلاب اسلامي به سه بخش «اهداف ملي، اهداف اسلامي و اهداف جهاني» تقسيم‌بندي شده‌اند.

نويسنده كتاب «انقلاب اسلامي» افزود: يكي از سوالات نسل جوان اين است كه چرا با داشتن آن اهداف متعالي، انقلاب اسلامي هنوز موفق نشده است به مقصد نهايي خود برسد؟ اين اثر با بررسي آسيب‌شناسانه انقلاب‌ها و حركت‌هاي سياسي_ ديني و بررسي‌هاي ميداني در آسيب‌هاي 30 سال گذشته، تعداد 67 آسيب‌ را با رويكردي فرهنگي شناسايي و ارايه كرده است تا به اين پرسش نسل جوان نيز به نوعي جواب بدهد.

وي در پايان با اشاره به اين كه 109 راهبرد و راهكار براي تحقق و شناسايي انقلاب اسلامي ارايه شده‌اند، اظهار داشت: كتاب «انقلاب اسلامي» در 82 صفحه و قطع رقعي از سوي انتشارات «عرض پژوه» بازچاپ شده است.