تبیان، دستیار زندگی
به منظور شناسایی استعدادها، ساماندهی و رتبه بندی منجمین آماتور سراسر کشور و در پی برگزاری موفقیت آمیز چهار دوره مسابقه سراسری نجوم، پنجمین دوره مسابقه سراسری نجوم توسط مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی وابسته به دفتر حضرت آیت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین مسابقه سراسری نجوم

به منظور شناسایی استعدادها، ساماندهی و رتبه بندی منجمین آماتور سراسر کشور و در پی برگزاری موفقیت آمیز چهار دوره مسابقه سراسری نجوم، پنجمین دوره مسابقه سراسری نجوم توسط مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی وابسته به دفتر حضرت آیت­الله­ العظمی سیستانی (مدظله) برگزارمی گردد.

نجوم

در این دوره، مسابقه به صورت کتبی و یک مرحله ای، اردیبهشت 89، و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در شهرهایی که مراکز و تشکل­های نجومی غیر حرفه­ای فعال داشته باشند برگزار می­گردد.

ثبت نام این دوره از مسابقه در بهمن و اسفند 1388 به دو صورت حضوری (در مراکز همکار در شهرستان­ها) و اینترنتی با مراجعه به سایت مرکز به نشانی ww.nojumi.org خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای همه علاقمندان آزاد است و شرط سنی و علمی خاصی ندارد و به ممتازین هر سطح جوایزی از قبیل تلسکوپ، دوربین دوچشمی، نرم افزار نجوم اسلامی، کتب و لوازم کمک آموزشی نجومی و ... اهدا خواهد شد.

هزینه ثبت­نام در سطح مقدماتی 3000 تومان و در سطح پیشرفته 5000 تومان می باشد که به دو صورت پرداخت آنلاین و واریز به حساب سیبای بانک ملی ایران به شماره 0102382203007 به نام مرکز مطالعات و پژوهش­های فلکی ـ نجومی قابل پرداخت می باشد.

ستاد برگزاری مسابقه سراسری نجوم طی جلسه ای با بررسی تمامی پیشنهادات تصمیم به برگزاری مسابقه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته نمود .

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای همه علاقمندان آزاد می باشد و شرط سنی و علمی خاصی ندارد.

سطح مقدماتی:

1 – نجوم به زبان ساده، مولف مایردگانی، ترجمه محمد رضا خواجه پور، انتشارات گیتا شناسی، تلفن: 02166703223

2 – پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، دكتر محمدعلی رضایی اصفهانی، انتشارات پژوهش های تفسیر و علوم قرآن، تلفن: 02517834083، بخش زمین از صفحه 180 الی 208

سطح پیشرفته:

1 – نجوم دینامیكی، رابرت تی. دیكسون، ترجمه احمد خواجه نصیرطوسی، مركز نشر دانشگاهی، تلفن: 02188716832

2 – نجوم كروی، اسمارت، ترجمه داود محمد زاده، مركز نشر دانشگاهی، تلفن: 02188716832، فصول 2 و 5

لازم به ذکر است در سطح پیشرفته از سوالات سطح مقدماتی نیز خواهد آمد.

برای کسب اطلاع از مراکز برگزارکننده مسابقه، به سایت farsi.nojumi.org مراجعه کنید.

تنظیم برای تبیان:

ا.م.گمینی