تبیان، دستیار زندگی
كتاب «مقتل معصومین» از سوی گروه حدیث پژوهشكده باقرالعلوم و با ترجمه مسلم صاحبی، جعفر قدیانی و محمد صحّتی در سه جلد منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار کتاب «مقتل معصومین»

مقتل

متن عربی كتاب با عنوان «موسوعة شهادةالمعصومین (علیهم السلام) » به وسیله گروه حدیث پژوهشكده باقرالعلوم، محمود لطیفی، سید علیرضا جعفری، محمود شریفی و مرحوم محمود احمدیان، تالیف یافته و ترجمه آن توسط مسلم صاحبی، جعفر قدیانی و محمد صحّتی در سه جلد انجام شده و جلد اول كتاب برای اولین نوبت در پائیز 1384 به وسیله شركت چاپ و نشر بین الملل در 3000 نسخه منتشر شد.

كتاب «مقتل معصومین» از سوی گروه حدیث پژوهشكده باقرالعلوم و با ترجمه مسلم صاحبی، جعفر قدیانی و محمد صحّتی در سه جلد منتشر شده است.

جلد نخست این كتاب دارای مقدمه و چهار بخش است كه در آن به مقتل چهار معصوم؛ حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، حضرت فاطمه زهرا، حضرت علی و امام حسن مجتبی (علیهم السلام) اشاره شده است.

بخشی از كتاب به سوگنامه‌های حضرت از بیان امام حسین (ع)، سلیمان بن قبّه، محمد حنفیّه و فتال نیشابوری به نقل از دعبل خزاعی اشاره شده است.

این اثر می‌تواند برای، خطبا و مدّاحان ( ذاكران اهل بیت) و عموم دوستداران اهل بیت مؤثر باشد، تا با دقت و مطالعه در این كتاب به بیانی مستند از مقتل معصومین (علیهم السلام) دست یافته و در ترویج مكتب حقّه تشیِع با نقل مطالب صحیح و دور از خرافه موفق و مؤیّد باشند.

كتاب مقتل معصومین (ع) از سوی گروه حدیث پژوهشكده باقرالعلوم با قیمت 40000 ریال، از سوی نشر امیركبیر، شركت چاپ و نشر بین الملل، در 428 صفحه در قطع وزیری منتشر شده است.