تبیان، دستیار زندگی
درایت خواص فضای غبار آلود فتنه را شفاف می کند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری  :

درایت خواص فضای غبارآلود فتنه را شفاف می‌كند

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ،گفت: نگاه دقیق خواص در وضعیت فعلی جامعه و عدم سكوت آنان و تحلیل دقیق آنها می‌تواند فضای غبارآلود فتنه را شفاف كند.

به گزارش تبیان به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری  با اشاره به نقش نخبگان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در جریانات مختلف سیاسی ـ اجتماعی ، جامعه از دو ركن اصلی مردم و خواص ایجاد می شود و این موضوع پایه گذار شكل‌گیری جنبش‌ها به رهبری خواص است.

ایران

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح كرد: خواص به عنوان ركن اصلی در حل مسائل و مشكلات جامعه با روشنگری می‌توانند موارد موردنظر را به ركن دوم یعنی مردم انتقال دهند.

آقامیری نخبگان را ركن اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در انقلاب شكوهمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و راهنما، مسائل را به خواص انتقال می‌دادند و نخبگان با روشنگری مسائل را برای مردم مطرح می‌كردند.

وی ادامه داد: در شرایط حال حاضر خواص می‌توانند فضای جامعه را به وحدت و به كثرت برسانند.

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، خاطرنشان كرد: نگاه دقیق خواص در وضعیت فعلی جامعه و عدم سكوت آنان و تحلیل دقیق آنها می‌تواند فضای غبارآلود فتنه را خنثی سازد.

آقامیری با تأكید بر اینكه خواص باید برای حفظ نظام بیشترین تلاش را كنند، اظهار داشت: نخبگان در رأس نظام با تجربه 30 ساله باید مواظب خطاها و تأثیر هوای نفسانی بر خود باشند؛ چرا كه همیشه مردم به دنبال آنها هستند و لغزش آنها موجب تهدید علیه نظام می‌شود.

وی در پایان تأكید كرد: نقش خواص در ایران در 30 سال گذشته زمانی جلوه پیدا می‌كند كه خواص حول محور ولایت فقیه قرار گیرند.

در انقلاب شكوهمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و راهنما، مسائل را به خواص انتقال می‌دادند و نخبگان با روشنگری مسائل را برای مردم مطرح می‌كردند

22 بهمن جشن نابودی جریان فتنه را به‌همراه خواهد داشت

همچنین، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری  با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: با توجه به اغتشاشات اخیر و حضور آگاهانه مردم در حماسه 9 دی به نظر می‌رسد باشكوه‌ترین راهپیمایی تاریخ انقلاب اسلامی در 22 بهمن امسال شكل بگیرد.

وی با بیان اینكه حضور مردم در این راهپیمایی عاشوراییان در 9 دی موجب ناامیدی فتنه‌گران شد، حماسه 9 دی را پایان كار جریان فتنه در كشور دانست و گفت: حضور میلیونی مردم در حمایت از ارزش‌های اسلامی و اهانت اغتشاشگران به ساحت مقدس امام حسین (ع) كه ماهیت اصلی جریان فتنه را افشا كرده بود،‌موجب شد كه جریان منحرف فتنه‌گران در 9 دی منزوی شود.

ایران

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینكه 22 بهمن تجلی نماد ملی مردم ایران است، اضافه كرد: ملت باید همانگونه كه با حضور خود هتاكان امام حسین (ع) را بی‌پاسخ نگذاشته‌اند در راهپیمایی 22 بهمن نیز با هوشیاری مراقب هر گونه حركت انحرافی دشمنان باشند و در صورت اهانت آنها به جمهوریت و اسلامیت نظام از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع كنند.

آقامیری با بیان اینكه فتنه‌گران هیچ گاه خود را نابود شده نمی‌دانند، تصریح كرد: جریان فتنه در تلاش است تا از هر فرصتی برای ظهور و بروز خود استفاده كند. بر همین اساس مردم باید با حضور خود هیچ اجازه‌ای به خودنمایی این جریان منحرف نابود شده ندهند.

وی با بیان اینكه راهپیمایی 22 بهمن در سراسر كشور موجب شادابی ملت ایران و ناكامی دشمنان اسلام و انقلاب خواهد شد، اظهار امیدواری كرد كه راهپیمایی 22 بهمن جشن پیروزی نابودی فتنه‌گران باشد.

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینكه 22 بهمن روز وحدت ملت ایران و نماد وحدت ملی است، تصریح كرد: حضور مردم در این راهپیمائی به مثابه وحدت ملت در مقابله با جریان فتنه و اعلام حمایت آنها از مقام معظم رهبری است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور