تبیان، دستیار زندگی
هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب روز شنبه 24/2/84 به کار خود پایان داد . در آخرین روز نمایشگاه هم تعدادی از اعضای سایت به غرفه تبیان مراجعه کردند و با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود مسئولین تبیان را در پیشبرد بهتر و موفق تر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه نمایشگاه کتاب


هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب روز شنبه 24/2/84 به کار خود پایان داد . در آخرین روز نمایشگاه هم تعدادی از اعضای سایت به غرفه تبیان مراجعه کردند و با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود مسئولین تبیان را در پیشبرد بهتر و موفق تر سایت یاری نمودند .

مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه برگزار شد .

در این مراسم رئیس مجلس با بیان مشکلاتی که در عرصه نویسندگی و مترجمی وجود دارد حمایت جدی مسئولین را از این قشر زحمتکش خواستار شد .

وی همچنین به مدت 5 ساعت از سالن های مختلف نمایشگاه کتاب بازدید نمود .

ناشران برگزیده در بخش های مختلف نمایشگاه هم معرفی شدند که عبارت اند از :

? در بخش ناشران بزرگسال :

- انتشارات «فرهنگ معاصر» از بخش خصوصی و انتشارات «امیرکبیر» از بخش دولتی .

? در بخش ناشران کودک و نوجوان :

- انتشارات زیتون .

? در بخش ناشران شهرستانی :

- انتشارات مرسل از کاشان .

و اما آمار جالب نمایشگاه کتاب :

در نمایشگاه کتاب امسال 1784 ناشر داخلی و464 ناشر خارجی از 51 کشور جهان شرکت داشتند .

60% آثار خارجی مربوط به کتاب های لاتین و 40% مربوط به کتاب های عربی بوده است . بیشتر کتاب های خارجی نمایشگاه را کتاب های حوزه علوم سیاسی ، حقوق ، علوم آموزشی و علوم دینی تشکیل داده بودند .

همچنین در نمایشگاه امسال 1295 ناشر از تهران و 489 ناشر از شهرستانها حضور داشتند که تعداد ناشران شهرستانی نسبت به سال گذشته 20% افزایش داشت و ناشران خارجی در این نمایشگاه 26 هزار عنوان کتاب عرضه کردند .

ناشران داخلی در فضایی بیش از 27 هزار و 900 متر مربع ، بیش از 94 هزار عنوان کتاب را در معرض دید عموم قراردادند .

روابط عمومی مؤسسه تبیان