تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از خسته شدن خسته شده‏اید از تعهدات پیچیده به جان آمده‏اید از تحمل زندگی به جای لذت بردن از آن بیزار شده‏اید بهتر است این مطلب را بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگران فردا نباش

راه زندگی ساده، لذت بخش و آسوده

امید

همه معتقدند بهترین زندگی آن است که ساده و شفاف باشد.  اگر شما از خسته شدن خسته شده‏اید از تعهدات پیچیده به جان آمده‏اید از تحمل زندگی به جای لذت بردن از آن بیزار شده‏اید بهتر است این مطلب را بخوانید.

نگران فردا نباش، فردا نگرانی‏های خودش را دارد. برای امروز نگرانی‏های امروز کافی است.

خدا روزی رسان است

خدا روزی رسان است، باید به او اعتماد داشته باشیم و احتکار نکنیم. بسیاری از مردم احتکار می‏کنند. بسیاری از جنس‏ها و کالا‏ها در طول زمان کیفیت خود را از دست می‏دهند. املاک خود را متروکه نگه می‏دارند. نمی‏خواهند مسئولیت مهم و سختی داشته باشند. اغلب زندگی را به بطالت می‏گذرانند. امروز آنها پیچیده می‏شود تا به اصطلاح برای آینده برنامه‏ای را تدارک ببینند. بزرگان به ما می‏گویند که نگران نباشیم. ما را تشویق می‏کنند که باور کنیم، همانطور که خداوند از گل‏ها و پرندگان مواظبت می‏کند. یقیناً از ما هم محافظت خواهد کرد. البته برنامه ریزی و آینده نگری بجا و به اندازه پستدیده است اما نه در حدی که لذت حال را از خود بگیریم .

نگران فردا نباش، فردا نگرانی‏های خودش را دارد. برای امروز نگرانی‏های امروز کافی است.

زندگی را ساده بگیرید

کوشش و تلاش برای آینده، زندگی را پیچیده می‏کند. زمانی که از بزرگی پرسیدند: چگونه باید دعا کرد؟ گفت: «از خدا بخواهید که زندگی زمان حال را تامین کند.» به همین سادگی می توان خوشبختی را احساس کرد و لذت برد . آرامشی که در این حال وجود دارد تسلط بر برنامه های آینده را نیز به شما می دهد و قادرید در این وضعیت زمان را مدیریت کنید.

کودک

نیروی خاص هر انسان

هر دوره و یا هر روزی مشکلات خاص خود را دارد، به همین دلیل ما می‏توانیم آن را تحمل کنیم و احتیاجی نیست که نگران آینده باشیم. خداوند در این زمینه قدرت و توانایی خاصی به ما اعطا کرده است. هر چقدر مقدور باشد در زمان خاصش نصیب ما می‏شود و آنچه که برای زمان دیگر است، در موقع لازم دریافت می‏کنیم. وقتی راجع به آینده فکر می‏کنیم،  شرایط و مقتضیات آن برای ما مشخص نیست، امکان پیش‏بینی آن را نداریم. اگر اصرار داشته باشیم که مشکلات آینده را پیش‏بینی و هم اکنون آن را حل می‏کنیم، نگران و مضطرب می‏شویم. خداوند بارها و بارها متذکر شده است که به ما کمک خواهد کرد. پس باید به او اعتماد کنیم و به امید او باشیم، خودش ما را حفظ می‏کند.

و این است مصداق آیه ی

" و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره، قد جعل الله لکل شی قدرا"
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم میکند و او را از جایی که گمان ندارد، روزی دهد؛ و هر کس بر خدا توکل کند، خدا کفایت امرش را میکند. خداوند فرمان خود را به انجام میرساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.« سوره طلاق آیات 2و  3».

مطالعه کتاب" ذهن توانمند / نویسنده:دکتر دیوید جی" موجود در فروشگاه اینترنتی نیز می تواند مفید واقع شود.

بانوی شرقی

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

وقتی به بن بست می رسیم

آزادی از نوع مشروطش

سرنوشت را از سر بنویسید

یک خبر خوش برای شما

دانه های موفقیت ساز

دشمن های درونی ات را بشناس!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.