تبیان، دستیار زندگی
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: درس تفسیر قرآن آیت‌الله جوادی‌آملی بی‌نظیر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله مصباح‌ يزدي:

درس تفسير قرآن آيت‌الله جوادي‌آملي بي‌نظير است

آیت الله مصباح یزدی: امروز به برکت آثار مطهری هزاران نفر از کفر نجات یافته‌اند

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: درس تفسير قرآن آيت‌الله جوادي‌آملي بي‌نظير است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي  در گردهمايي اساتيد و دانش‌پژوهان بخش آموزش‌هاي نيمه حضوري موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ضمن تبريك فرارسيدن ايام‌الله دهه فجر در سخناني تصريح كرد: اميدواريم كه به بركت خون‌هاي پاك شهدا ما مشمول عنايت‌هاي حضرت وليعصر(عج) قرار بگيريم.

وي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي بيان داشت: يكي از مهم‌ترين دستاوردهايي كه انقلاب اسلامي ايران براي ما به ارمغان آورده ارتقا سطح فرهنگ مردم در رده‌هاي مختلف بوده است و در شرايط كنوني وسايل و ابزارهاي خوبي براي آشنايي مردم با اسلام فراهم شده است.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ادامه با بيان اينكه در سايه پيروزي انقلاب اسلامي امكانات بسياري براي توسعه و تعميق معارف اسلامي فراهم شده است، يادآور شد: البته هنوز با شرايط ايده‌آل فاصله بسياري داريم.

وي با بيان اينكه شكر نعمت‌هاي موجودي كه در اختيار ما قرار دارد از اهميت بسياري برخوردار است، يادآور شد: بايد از امكانات و شرايط موجود به بهترين شكل استفاده كنيم تا خداوند نعمت‌هايش را براي ما افزايش دهد.

مصباح يزدي با اشاره به شرايط سخت طلبي در سال‌هاي دور گفت: در زماني كه ما طلبه شديم امكانات در برابر شرايط موجود در زمينه تحصيل علوم ديني در حد صفر بود.

وي با مقايسه موقعيت اجتماعي طلاب در گذشته و امروز كشور تاكيد كرد: در آن دوران برگزاري مجلس عزاداري و حتي لباس روحانيت ممنوع بود ولي امروز توده مردم شناخت خوبي از اسلام داشته و به روحانيت احترام مي‌گذارند.

استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: يكي از فوايد مقايسه شرايط كنوني طلاب با وضعيت گذشته اين است كه اگر ما نسبت به شرايط گذشته آگاهي‌هاي لازم را داشته باشيم در صورت مشاهده برخي از كمبودها ناشكري نمي‌كنيم.

وي با بيان اينكه انسان‌ها همواره بايد قدردان نعمت‌هاي خداوند متعال باشند، يادآور شد: علماي اسلام زحمات بسياري را متحمل شده‌اند تا اين گنج‌هاي گرانبها امروز در اختيار طلاب علوم ديني قرار گيرد و شكرانه اين نعمت‌ها و قدرداني از زحمات گذشتگان اين است كه اين علوم را مطالعه كرده و آنها را فرا بگيريم.

مصباح يزدي با بيان اينكه برخي از اساتيد حوزه همچون يك دائرة‌المعارف هستند و بايد قدر آنها را بدانيم، خاطرنشان كرد: همين درس تفسير آيت‌الله جوادي آملي از لحاظ كميت و كيفيت بي‌نظير است و ايشان تاكنون نيمي از قرآن كريم را تفسير كرده‌اند و در اين راه زحمات بسياري را متحمل شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه شرايط زندگي براي طلاب و توجه به ماديات در زندگي امروز متفاوت از گذشته است، گفت: با وجود گسترش وسايل تحصيل، در شرايط كنوني استفاده از دستاوردهاي علوم و تحقيقات گذشتگان وسعت پيدا نكرده است.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: اين مسئله بايد هشداري براي ما باشد كه مراقب باشيم شيطان ما را فريب ندهد و به جاي شكرگذاري، كفران نعمت نكنيم.

وي تاكيد كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامي ايران امكانات تحصيل براي طلاب علوم ديني بسيار گسترش يافته است و ما شاهد حضور روحانيون در عرصه‌هاي دانشگاهي نيز هستيم.