تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری دوشنبه دوازدهم بهمن‌ماه در گفت‌و‌گویی اظهارداشت: كتاب نهج‌الفصاحه مجموعه غنی و بی‌نظیری از سخنان و احادیث نورانی و انسان‌ساز نبی مكرم اسلام حضرت محمد(ص) است كه كار ترجمه آن به زبان كردی شروع شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار نهج‌الفصاحه با ترجمه كردی

حجت الاسلام صفی یاری

مدیركل تبلیغات اسلامی كردستان از انتشار كتاب نهج‌الفصاحه با ترجمه كردی در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری دوشنبه دوازدهم بهمن‌ماه در گفت‌و‌گویی اظهارداشت: كتاب نهج‌الفصاحه مجموعه غنی و بی‌نظیری از سخنان و احادیث نورانی و انسان‌ساز نبی مكرم اسلام حضرت محمد(ص) است كه كار ترجمه آن به زبان كردی شروع شده است.

وی افزود: اگر مردم با گفتار و سخنان دلنشین و سازنده نبوی و ابعاد مختلف سیره نورانی پیامبر رحمت آشنا شده و زیبایی‌های دین را دریابند و بدان ملزم شوند شاهد جامعه‌ای پاك، معنوی و پویا خواهیم بود.

وی ادمه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) زبان كردی سرمایه ملی است و باید از آن صیانت كرد و در همین راستاست كه اداره كل تبلیغات اسلامی استان كردستان ترجمه كردی آثار برجسته دینی را در دستور كار خود قرار داده است.

مدیركل تبلیغات اسلامی كردستان خاطرنشان كرد: ترجمه نهج‌الفصاحه توسط یكی از طلاب اهل تسنن كه از جمله نخبگان استان و استادان برجسته دانشگاه است، انجام می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی