تبیان، دستیار زندگی
رهبرمعظم انقلاب تاكید كردند: اهمیت اتقان اسناد هویتی مردم ایران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار وزیر كشور، رئیس سازمان ثبت احوال و جمعی از مسئولان آن سازمان
شناسنامه رهبر

در آستانه دهه مبارك فجر، طرح صدور شناسنامه جدید برای افراد بالای پانزده سال، با صدور شناسنامه ای به نام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز شد.

آیت الله خامنه ای

شناسنامه های جدید، كه از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است پیش از این، برای افراد زیر 15 سال صادر می شد و براساس پیش بینی وزارت كشور تا 3 سال آینده 70 میلیون قطعه از این شناسنامه ها برای تمام ایرانیان صادر خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار وزیر كشور، رئیس سازمان ثبت احوال و جمعی از مسئولان آن سازمان، «اتقان اسناد هویتی مردم ایران» را بسیار با اهمیت دانستند و ضمن قدردانی از مسئولان این طرح خاطرنشان كردند: صدور شناسنامه های جدید كه از امنیت بالایی برخوردار است، مقطع جدیدی را در ثبت اسناد سجلی بوجود آورد كه امید است با تلاش و همت دست اندركاران، فراگیر شود.

صدور شناسنامه های جدید كه از امنیت بالایی برخوردار است، مقطع جدیدی را در ثبت اسناد سجلی بوجود آورد كه امید است با تلاش و همت دست اندركاران، فراگیر شود

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر صحت و اتقان این اسناد در مسائل گوناگون كشور افزودند: همانطور كه شما عملكرد گذشته ثبت احوال را ارزیابی می كنید، این اقدام ارزشمند شما هم مورد ارزیابی آیندگان قرار خواهد گرفت بنابراین لازم است در ثبت مشخصات و صدور شناسنامه ها، دقت كافی صورت گیرد.

آیت الله خامنه ای

در ابتدای این دیدار آقای مصطفی محمدنجار وزیر كشور با اشاره به تولید شناسنامه جدید با قابلیت و امكانات گسترده گفت: بنابر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش ضریب امنیتی اسناد هویتی جمهوری اسلامی ایران، تولید شناسنامه جدید در دستور كار سازمان ثبت احوال كشور قرار گرفت تا جعل این اسناد به راحتی امكانپذیر نباشد.

وزیر كشور به تلاش در جهت تكمیل زیرساختهای دولت الكترونیك در كشور اشاره كرد و افزود: صدور شناسنامه جدید و كارت هوشمند ملی در راستای مكانیزه كردن فرایندهای ارائه خدمات، با سرعت بالا و هزینه كم، در كشور آغاز شده است.

همچنین دكتر ناظمی اردكانی رئیس سازمان ثبت احوال، ضمن بیان گزارشی از آمار ثبت احوال در كشور و روند صدور اسناد سجلی گفت سازمان در 570 نقطه نمایندگی ثبت احوال دارد و 65 نهاد و سازمان دولتی برای ارائه خدمات الكترونیكی با این سازمان مرتبط هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آیت الله خامنه ای

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور