تبیان، دستیار زندگی
نویسنده كتاب «معجم‌نویسی منابع اصیل اسلامی» از ارسال این كتاب به انتشارات علمی و فرهنگی خبر داد و گفت: در این كتاب، منابع اصیل اسلامی و كتاب‌های كلیدی قرآن و حدیث معرفی شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجم‌نويسي منابع اصيل اسلامي
معجم‌نویسی منابع اصیل اسلامی

نويسنده كتاب «معجم‌نويسي منابع اصيل اسلامي» از ارسال اين كتاب به انتشارات علمي و فرهنگي خبر داد و گفت: در اين كتاب، منابع اصيل اسلامي و كتاب‌هاي كليدي قرآن و حديث معرفي شده‌اند.

مجتبي رحماندوست، نويسنده و مشاور رييس جمهور، در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در اين كتاب تمامي معجم‌هاي لفظي، موضوعي و معجم‌هاي نهج‌البلاغه كنار هم چيده شده‌‌اند. همچنين تمامي كتاب‌ها موضوع‌بندي شده و به ترتيب الفبايي در اين كتاب آمده‌اند و اين اثر تمام منابع شيعه و سني را دربر مي‌گيرد.

وي با اشاره به اين كه در سال‌هاي اخير معجم‌هاي گوناگوني نوشته شده‌اند، عنوان كرد: معجم‌نويسي مي‌تواند به عنوان يك راهنما براي ورود به كتاب‌هاي مرجع در اختيار محققان قرار گيرد تا به راحتي بتوانند مطالب دلخواه خود را از ميان كتاب‌هاي مرجع بيابند.

رحماندوست افزود: در اين كتاب به نرم‌افزارهاي كاربردي قرآن و حديث نيز اشاره شده است و مخاطبان و محققان مسايل ديني و حديثي با استفاده از اين كتاب  به راحتي مي‌توانند به آيات و روايات موردنظر دسترسي پيدا كنند.

وي يادآور شد: اين كتاب 150 صفحه‌اي از دهم بهمن‌ماه به انتشارات علمي و فرهنگي سپرده شده است تا مراحل انتشار را سپري كند.