تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مراسم رونمایی از اولین شبکه ضریح مطهر امام حسین (ع) که در قم در حال ساخت است به برخی شبهات بی‌اساس پاسخ گفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ به برخی شبهات بی‌اساس

پاسخ به برخی شبهات بی‌اساس

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مراسم رونمایی از اولین شبکه ضریح مطهر امام حسین (ع) که در قم در حال ساخت است به برخی شبهات بی‌اساس پاسخ گفتند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان اظهار داشتند: حضور در این مکان را لحظات بی سابقه ای در عمر خود می‌دانم و امیدوارم مولای ما امام حسین(ع) نظر لطفشان شامل حال همه باشد.

معظم له با اشاره به حدیث پیامبر مکرم اسلام ادامه دادند: پیامبر اکرم (ص) در شان امام حسین (ع) فرمودند« به خدا قسم، مقام بالای امام حسین(ع) در آسمان ها از مقام او در میان زمینیان بالاتر و والاتر است و در بالای عرش الهی نوشته شده امام حسین(ع) چراغ هدایت وکشتی نجات است».

ایشان اضافه کردند: زمانی که فتنه و آشوب جامعه بشری را فرا بگیرد، باید برای مبارزه با تاریکی و ظلم و بطلان از چراغ هدایت استفاده کرد و همچنین در دریای زندگی بشری، طوفان های مواجی بوجود می آید که انسانیت را تهدید می کند و باید به کشتی نجات و چراغ هدایت که وجود مقدس امام حسین(ع) است متمسک شد.

این مرجع تقلید درپاسخ به برخی سوالات و شبهات بی اساس که غالبا از سوی وهابیت طرح می شود، عنوان کردند: برخی می گویند عاشورا و کربلا برای آن دوران بوده و چرا هرسال مراسم عاشورای حسینی تجدید می شود؟ در پاسخ می گوییم، برنامه و قیام حسینی چراغ هدایت در همه زمان ها و برای همه جهانیان است و روش و مکتب حسینی، کشتی نجات و چراغ هدایت برای همه انسان ها است و چگونه می‌توان از نور چراغ برای نجات از ظلمت شب و یا از کشتی نجات برای عبور از دریای متلاطم  استفاده نکرد!

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: نیاز ما به مکتب حسینی، نیاز به چراغ و نور هدایت و کشتی نجات است.

معظم له به برخی سمپاشی‌‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان اهل بیت(ع) اشاره کرده و بیان داشتند: برخی می گویند چه تفاوتی میان این چوب و سایر چوب های دیگر است که می بوسید؟ این کار ها بوی شرک می دهد ! در پاسخ باید به این نکته منطقی اشاره کرد که همه اهل سنت و حتی وهابیون جلد قرآن را می بوسند درحالی که یک تکه چرم است، که از حیوانی گرفته شده، خود شما چرا احترام می کنید و عشق می ورزید! به عنوان مثال در عرف دنیای امروز، مردم به پرچم کشورشان احترام می گذارند درحالی که یک تکه پارچه است؛ این تکه پارچه احترام می‌شود، چون سمبل و نشانه یک کشور و نشانه عظمت یک کشور است، جلد قرآن احترام می‌شود، چون به قرآن متصل است ؛ همین طور ضریح امام حسین(ع) بوسیده می شود چون وابسته به حسین(ع) است و محبت ما به این چوب نیست به صاحب چوب است و این چوب نشانه است.

وی خطاب به وهابیون تصریح کرد: همه اهل سنت حجرالاسود را می بوسند چون جزئی از خانه خدا است، پس این سفسطه بازی ها و مغلطه بازی ها چیست که می کنید؟

معظم‌له یادآور شدند: این ضریح را می بوسیم و می بوییم و دشمن اگر به ضریح حمله کند، گویا به پرچم کشور ما اهانت و حمله کرده است و در برابر آنها خواهیم ایستاد و در این راه جان خود را خواهیم داد و برای حفظ ضریح جان می‌دهیم.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: نباید گول سمپاشی‌ چند نفر نادان و متعصب وهابی را خورد که در میان مردم قصد دارند بر خلاف عرف دنیا حرف بزنند.