تبیان، دستیار زندگی
در میان عربده‌ی حاشیه‌ها وقتی غروب ترانه های سروده شده از حنجره تختی را به سوگ می‌نشینی می شود امیدوار بود که مهتاب دوباره سر بزند و پاییز این فوتبال خموده را بهاری کند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

...ومردانگی اینگونه جوانه زد

امین متوسل زاده

«لابد شنیده اید هركس در زندگى، انسان درست و مثبتى باشد، یا نان بازویش را مى خورد و یا نان قلبش را ... »این را هم حتماً شنیده اید كه بچه شیر پاك دوز و كلك در كارش نیست.

فكر مى كنیم همین دو خط براى پاكى و صداقت امین متوسل زاده، بازیكن تیم مقاومت سپاسى شیراز كافى باشد. مرد مى خواهد این جور كارها، از خودگذشتگى كه در این روزگار وانفسا پیدا نمى شود.

یك ذره وجود مى خواهد. وجود مى خواهد چند نفر را پشت سر بذاری و دروازه خالى را مقابل خودت ببینى اما به خاطر مصدومیت دروازه بان، توپ را به اوت بفرستى...

اگر اسم این كار ایثار نیست، پس چیست؟ امین متوسل زاده كیست؟

او چند سال پیش در اتریش بازى مى كرد و هنگامى كه دروازه اى را در اروپا فتح نكرد، راهى ایران شد. متوسل زاده به تیم پگاه كه امروز به داماش تغییر نام داده، رفت و یك فصل كابوس وار را پشت سر گذاشت.

فصلى كه او به احمد مؤمن زاده استقلال تبدیل شده بود، یعنى شبیه یك فوروارد بدشانس و گل نزن!

فوتبال متوسل زاده مى توانست در همان پگاه تمام شود و كمتر كسى تصور مى كرد حضورش در مقاومت سپاسى مقارن با اتفاق تازه اى در زندگى اش باشد.

امین متوسل زاده

ما از امین متوسل زاده و حركت زیبا او صحبت مى كنیم. در مسابقه اى كه اگر متوسل زاده آن گل را مى زد، تیمش امروز بازنده میدان نبود و 3 امتیاز به حریفش تقدیم نمى كرد.

مى دانید كه ما وقتى مى خواهیم از جوانمردى و مردانگى حرف بزنیم، نمى توانیم نمونه اى از ستاره هاى امروز ورزش ذكر كنیم.

به نقل از روزنامه خبر، بالاجبار باید سرى بزنیم به آلبوم خاطره ها یا متوسل شویم به تورقى در تاریخ و ناگهان یاد جهان پهلوان تختى بیفتیم.

تختى اگر تختى شد، بى دلیل نبود. او هم زمانى كه متوجه شد پاى حریفش روى تشك لنگ مى زند هرگز از آن سمت زیرگیرى نكرد.

حاضر شد ببازد و دست حریف به عنوان نفر پیروز بالا برود اما زیر قول و قرارش نزند. نمى دانیم چرا، اما ما در این ورزش به

شدت بى خاطره شده ایم و اگر یاد رفاقتو  بزرگوارى مى افتیم، مى رویم به 50 ، 60 سال قبل قبل و كلاه شاپوى آقاتختى در زلزله مهیب بوئین زهرا!

امین متوسل زاده

امین متوسل زاده امروز حركت زیبایى انجام داده است و شدیداً باعث بالا رفتن غلظت احساسات ما شده...

اما غصه نخورید، نیت ما مقایسه تختى و متوسل زاده نیست، اصلاً هیچ كس به این قیاس هاى مع الفارق كارى ندارد. بحث این است كه روزنامه نگاری؟  باش، تاجرى؟ باش، ورزشكارى؟ باش، مهندسى؟ باش، اصلاً هر چى می خوای باش اما « آدم »باش.

متوسل زاده یكى از این آدم هاى دوست داشتنى این دنیاست كه با یك حركت، همه ركوردهاى موجود در ورزش را شكست.

بهرام شفیع، مجرى قدیمى برنامه ورزش و مردم به نكته خوبى اشاره كرد. فیلم این بازى حتما ًباید به كنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال شود تا آنها بدانند ما هم اگر رگ غیرتمان به جوش بیاید دست به كارهاى احساسى مى زنیم. بد نیست مسئولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد شفیع را جدى بگیرند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری