تبیان، دستیار زندگی
داوود رمضان شیرازی - رئیس اتحادیه ناشران تهران ، گفت : امسال در حدود دو میلیون و دویست هزار نفر از هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن کردند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ، حکایت از افزایش استقبال مردم از نمایشگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم ، آن طور که انتظار می رفت کتاب نخریدند


داوود رمضان شیرازی - رئیس اتحادیه ناشران تهران ، گفت : امسال در حدود دو میلیون و دویست هزار نفر از هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن کردند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ، حکایت از افزایش استقبال مردم از نمایشگاه کتاب در تهران را دارد .

رئیس اتحادیه ناشران تهران درگفت و گو با خبرنگار کتاب مهر ، با بیان این مطلب ، افزود : دلیل استقبال میلیونی ازهجدهمین نمایشگاه کتاب ، این بود که امکانات رفاهی مناسبی برای حضورمردم درنمایشگاه کتاب تدارک دیده شده بود و به نسبت سال های قبل ، این امکانات بیشتر و یهتر بود ، از جمله این که دیگر در سالن ها مردم با مشکل تردد روبرو نبودند ومحل تردد مردم از میان غرفه ها عریض تر از سالهای قبل بود . غرفه آرایی ناشران هم از کیفیت خوبی برخوردار بود و ناشران ودوستان ما خیلی زحمت کشیدند تا کتاب ها را به دست مردم برسانند .

وی تصریح کرد : به نظرمی رسد که مردم ، آن طور که انتظار می رفت کتاب نخریدند ؛ البته ما هنوزآمار فروش را به طور دقیق درنیاورده ایم اما آمار تقریبی که برخی از دوستان ناشر به من گفته اند حاکی از آن بود که به نسبت سال گذشته فروش اندکی بهتر بوده است اما آن طور که انتظار می رفت ، فروش کتاب خوب نبوده است . ما امیدوار بودیم که امسال با تدابیری که اندیشده شد فروش کتاب ناشران بیست درصد رشد داشته باشد ولی این پیش بینی محقق نشد .

رئیس اتحادیه ناشران درباره نارضایتی برخی از ناشران در انتخاب ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب در مراسم اختتامیه ، گفت : انتخاب ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب توسط هیاتی مرکب از نمایندگان کمیته اجرایی اتحادیه ناشران و وزارت ارشاد ، سه نفر از متخصصین وکارشناسان نشر و کتاب انتخاب می شود البته این انتخاب حق مسلم اتحادیه است ولی هم اکنون وزارت ارشاد در این کار دخالت دارد