تبیان، دستیار زندگی
بله، این تازه اول راه است. جدال كلامی قلعه‌نویی و كربكندی بعد از تساوی مشكوك سپاهان و صبا كم‌كم به شعله‌ای بزرگ تبدیل می‌شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کربکندی: قلعه نویی بلبل شده

قلعه نویی و کربکندی

با پنالتی دقیقه 92 باعث شد سپاهان از شكست فرار كند. اما داستان تازه آغاز شده و انتقادات كربكندی واكنش قلعه‌نویی را به دنبال داشته است.

او ترجیح می‌دهد ابتدا از جو حاكم بر ورزشگاه حرف بزند؛ «دراین مورد از جلال مرادی بپرسید كه چه جوی در ورزشگاه و زمین بازی ایجاد كردند. پنالتی ما را همه دیدند كه به حق گرفته شد، اما چرا روی پنالتی صبا بحث نمی‌شود؟

بعد از بازی خودشان گفتند اگر پنالتی نبوده و داور آن را اعلام كرده؛ چرا پس از اعلام آن، سوت‌های متعددی علیه صبا زده است. صبایی‌ها جوری مصاحبه كردند كه خودشان هم قبول داشتند پنالتی‌شان درست نبوده. این صحبت‌ها تبدیل به ترفند شده است.»

اما ماجرا وقتی جالب می‌شود كه قلعه‌نویی تصمیم می‌گیرد از داوران دفاع كند و البته شكی نیست این دفاعیه در واقع دفاع از پنالتی است كه منجر به فرار تیمش از شکست شد؛ «جای تاسف دارد كه به قشر سالم داوران توهین می‌شود و تعجب می‌كنم از عنایت كه چرا سكوت كرده است. با این توهین‌ها به جامعه داوری اهانت می‌شود. این سوال را از شما می‌پرسم كه آیا قهرمانی، پنالتی سپاهان را به ناحق گرفته است؟ در حال حاضر باید عنایت به این موضوع ورود كند.» بعد خیلی صریح كادر فنی صبا را هدف قرار می‌دهد؛ «این موارد برای آقایان كاسبی شده است. اگر ببرند روی تمرینات خوب و آنالیز بازی را برده‌اند، اما وقتی می‌بازند فوتبال ناپاك و مافیا را وسط می‌كشند. چطور وقتی صبا دو بر صفر جلو بود فوتبال پاك بود؟ ابراهیم توره كه گل زد تبدیل به ناپاك شد؟»

رسول كربكندی پنالتی گرفته شده برای سپاهان را فرایند رفتاری مافیایی در فوتبال ایران شمرده بود و حالا قلعه‌نویی می‌خواهد خلاف آنها را ثابت كند؛ «پس از بررسی این صحنه‌ها مافیا و ناپاكی مشخص خواهد شد. این همه بگیر و ببند برای مربیان شد، اما چرا هیچ‌گاه به قشر سالم داوران حرفی زده نشده است؟ اگر داوران ناسالم بودند با آنها هم برخورد می‌شد. جرم ما در بازی با صبا این بود كه در شش دقیقه دو گل زدیم كه به مافیا تبدیل شدیم. همه این موارد به خاطر حسادت و بغض است. تیمی كه با بیشترین گل زده و كمترین گل خورده در صدر جدول قرار دارد، حسادت آقایان را برانگیخته است. مشكل آنها با من است و دوست ندارند قلعه‌نویی سومین جام را بیاورد و این جز حسادت چیز دیگری نیست.»

حتما می‌دانید كربكندی هیچگاه در سپاهان مربیگری نكرده و قلعه‌نویی همین مساله را مستمسك دفاعیه‌اش قرار می‌دهد؛ «به من ارتباطی ندارد كه در اصفهان به آقایان تیم نمی‌دهند. كارنامه سابق این آقا مشخص است و امیدوارم صبا سرنوشت برق شیراز و شهرداری را پیدا نكند. آنها فرق عمق دفاع و كناره‌ها را تشخیص نمی‌دهند و اظهار نظر می‌كنند. هر دو گل ما از كناره‌ها بوده است. البته هر جوری كه دوست داریم بازی كرده و تاكتیك‌های ما ارتباطی به دیگران ندارد. فكر می‌كنید اگر ما دو گل را نمی‌زدیم فوتبال پاك می‌شد؟»

صحنه پنالتی سپاهان به صبای قم

وقتی از قلعه‌نویی درباره دیدار روز چهارشنبه پرسپولیس و استقلال پرسیده شد با بی‌میلی گفت؛ «در مورد داربی اظهار نظری نمی‌كنم.»

اما جدال كلامی قلعه‌نویی و كربكندی بعد از تساوی مشكوك سپاهان و صبا كم‌كم به شعله‌ای بزرگ تبدیل می‌شود.رسول كربكندی وقتی حرف‌های قلعه‌نویی در مورد خودش را شنید دیگر طاقت نیاورد؛« داور باعث تقسیم امتیازات شد. قهرمانی توپ را پنالتی گرفت که در هیچ کجای دنیا آن را خطا نمی‌گیرند. ای کاش گلی می‌خوردیم که روی آن کار شده بود نه آن که با اشتباه قهرمانی گل می‌شد. فکر همه چیز را کرده بودیم جز اشتباهات محسن قهرمانی.

وقتی سپاهان عقب افتاد همه عوامل سرزن را جلو فرستاد تا این که در آن شلوغی داور به اشتباه یک پنالتی را گرفت و پیروزی تیمم را از بین برد. او حق ما را در روز روشن خورد.»

سرمربی صبای قم روی نكته‌ای دست می‌گذارد كه سوال بسیاری از فوتبالدوستان ایران است. حتی اگر یك اتفاق باشد من هم اتفاقات گذشته را مثل همه دیدم. هنوز سوالات در ذهنم بی پاسخ مانده که چرا این همه اشتباه برای سپاهان و به نفع آنها رخ می‌دهد؟ حتما آنها این قدر زور و جذبه دارند که همه چز به نفع آنهاست. مطمئن باشید اگر از پشت پرده خبر داشتم می‌گفتم، اما می‌دانم که واقعا پشت پرده‌ای هست. هرچی بگویم باید مستند باشد، اما افراد که در پشت پرده این کارها را می‌کنند آن قدر زرنگ هستند که ردپای از خود نگذارند.»

بعد از آن چیزی را می‌گوید كه نشان می‌دهد هنوز نمی‌تواند شرایط به وجود آمده برای تیمش را فراموش كند؛«به موقع جواب قلعه‌نویی  را می‌دهم که فوتبال پاک یعن چه. هرکس بود این حرف‌ها را می‌زد. حالا که به زور داور توانسته‌اند مساوی بگیرند، بلبل شده است. معمولا آدم‌ها ناپاک دوست ندارند افراد پاک وارد فوتبال شوند. وقتی برای رهایی از شکست دست به هرکار می‌زنند معلوم است که چه کسی دنبال پاک و چه کسی دنبال ناپاک می‌گردد.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری   منبع: گل