تبیان، دستیار زندگی
كلاه‌داری: تمام كردن نشان‌دهنده موفقیت من است حامد كلاه‌داری در نشست مطبوعاتی شكلات داغ گفت: تمام كردن این فیلم نشان دهنده موفقیت من به عنوان یك كارگردان است. به گزارش فارس نشست خبری فیلم شكلات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مطبوعاتی  شكلات داغ

نشست مطبوعاتی  شكلات داغ

كلاه‌داری: تمام كردن نشان‌دهنده موفقیت من است .

حامد كلاه‌داری در نشست مطبوعاتی شكلات داغ گفت: تمام كردن این فیلم نشان دهنده موفقیت من به عنوان یك كارگردان است.

به گزارش فارس نشست خبری فیلم شكلات داغ شب گذشته پس از نمایش فیلم با حضور عوامل آن در محله سینمای رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست كه با اجرای محمدتقی فهیم برگزار شد حامد كلاه‌‌داری كارگردان این فیلم گفت: موفقیت من در این نقش كه این فیلم را تمام كردم و كلاه‌ كارگردانی این بزرگان سینما برسر من گشاد است.

وی همچنین در مورد نقش خود در این فیلم تصریح كرد: من تنها كارگردان فیلم و جانشین تهیه‌كننده هستم كه ابتدا آقای سجاد‌پور تهیه‌كننده كار بود و سپس به علت اینكه ایشان مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی شد و مشغله زیادی داشت من با عنوان جانشین تهیه كننده در این پروژه فعالیت كردم.

مهین نویدی طراح جهره‌پردازی فیلم در مورد گریم شكلات داغ گفت: نشستی با آقای كلاه‌داری در مورد گریم فیلم داشتیم و مقداری از افكار او را به همراه نظرات فریبرز عرب‌نیا در نظر گرفتم كه نتیجه آن در فیلم مشخص است.

محسن شاه‌ابراهیمی طراح صحنه و لباس این فیلم نیز گفت: طراحی را با توجه به مجموعه اتفاقاتی كه در فیلمنامه افتاد انجام دادم و سعی كردم شكلی را ارائه دهم كه دوربین به راحتی در آن 360 درجه بچرخد بیش از نیمی از فیلم در یك كافی‌شاپ می‌گذشت و كار چندان پیچیده نبود اما با توجه به زمان كوتاه‌مان توانستیم كار را به خوبی انجام دهیم و در واقع كلیه فضاهای فیلم به جز جواهرفروشی كاملا بازسازی شد در مورد لباس فیلم هم ذهنیت خود را با بازیگران مطرح كردم و پس از یك جمع‌بندی با كارگردان به حاصل نهایی كار رسیدیم.

سیامك مهماندوست تدوین‌گر این فیلم نیز در مورد ریتم فیلم شكلات داغ گفت: ساختار فیلم به گونه‌ای بود كه باید در شخصیت‌ها حل می‌شدیم و نمی‌توانستیم با ریتم تند‌تری فیلم را ادامه دهیم ضمن اینكه تنها یك هفته فرصت داشتیم تا تدوین را به پایان برسانیم و به همین خاطر نتیجه نهایی كار این شد كه دیدید اما شاید بعدا تغییراتی در آن داده شود.

حسن زاهدی صدابردار این فیلم نیز در این نشست گفت: كارهای سخت كه هیچ وقت دیده نمی‌شود همیشه به من می‌افتد حدود 70 درصد این فیلم در كافی‌شاپ می‌گذشت كه سقف آن بسیار كوتاه است و من چون از میكروفن بی‌سیم خوشم نمی‌آید كارم بسیار سخت‌تر شد و باید فكر مسائل زیادی را می‌كردیم اما از نتیجه كار راضی‌ام و امیدوارم همیشه بتوانم با جوان‌ها باشم نه اینكه به عنوان ترمز راه برایشان عمل كنیم.

علیرضا خمسه نیز در این نشست كلاه برسر بودن خود و فریبرز عرب‌نیا را به خاطر گریم مهین نویدی دانست و گفت: وقتی همسرم این فیلم‌نامه را خواند گفت حتما چیزی در شخصیتت دیده‌اند كه نقش آدم منفی را به تو داده‌اند.

مهدی محمد‌نژادیان یكی از نویسندگان فیلمنامه شكلات داغ در این نشست گفت: ایده اولیه كار را از كلاه‌داری گرفتیم و آن كافی‌شاپی بود كه همه در آن بودن و از نیمه كار به روند فیلم‌نامه نویسی پیوستم البته كمی طول كشید تا با هم هماهنگ شویم اما نتیجه كار خوب بود.

كلاه‌داری هم در این زمینه افزود: طرح اولیه فیلم متعلق به خودم بود كه سه سال قبل آن را نوشتم و بعد در بازنویسی با آقای محمد‌نژادیان كلا داستان تغییر كرد كه البته نظرات آقای سجاد‌پور نیز در كار بسیار مؤثر بود و بدون او قطعا این فیلم ساخته نمی‌شد.

كلاه‌داری تصریح كرد: اگر فیلم در بخش مسابقه سینما ایران شركت می‌كرد قطعا بازیگران فیلم شانس زیادی در زمینه كسب جوایز داشتند اما شبهات و حاشیه‌های كه در مورد فیلم به وجود آمد باعث شد ترجیح دهم فیلم فقط در بخش مسابقه‌ فیلم‌های اول و دوم شركت كند.

كلاه‌داری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نحوه جذب سرمایه و عوامل حرفه‌ای برای اولین فیلم خود گفت: سرمایه فیلم از بخش خصوصی آمده و به هیچ وجه از منابع دولتی تامین نشده قطعا این زرنگی من بود كه توانستم سرمایه‌گذاران را مجاب كنم تا در این پروژه سرمایه‌گذاری كنند

سیامك مهماندوست تدوینگر فیلم در پاسخ به سوال دیگری در مورد كندی فیلم شكلات داغ گفت: ممكن است به نظر اینگونه بیاید كه ریتم فیلم كند است اما عمدی در كار بود كه رابطه انسان‌ها را بدین شكل نشان دهیم و به همین خاطر لازم بود روی بعضی از ضوابط مكث بیشتری داشته باشیم.

فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش سرژیك در این فیلم در این نشست در مورد بازی خود در این فیلم گفت: ملاك و معیار من برای انتخاب نقش ممكن است با دوستان منتقد و روزنامه‌نگار تفاوت داشته باشد و بازیگرانی كه شیوه كارشان را می‌پسندم قطعا ملاكی جز علاقه قلبی فیلم ندارند خوشحالم كه توانستم در فیلم تنهایی و شرافت شخصیت سرژیك را بخوبی منتقل كردم و باید از همدلی تمام عواملی كه به من كمك كردند تشكر كنم.

علیرضا سجاد‌پور كه در سالن حضور داشت در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال فروش بالای این فیلم گفت: یكی از ناراحتی‌های من برای قبول پست مدیركلی اداره نظارت و ارزشیابی این بود كه ناچار شدم از كار تهیه‌كنندگی این فیلم انصراف دهم كه اگر این اتفاق نمی‌افتاد فیلمی متفاوت‌تر و جنجالی‌تر می‌دیدیم حیف كه رفیق نیمه راه بودم اما امیدوارم این فیلم با استقبال خوبی روبرو شود.

فریبرز عرب‌نیا در پایان این نشست در پاسخ به سوالی كه همچنان ریتم فیلم را كند می‌دانستند گفت: تصور كنید ریتم این فیلم در اجزا و كلیت‌ تندتر می‌بود آیا می‌توانستید با همه شخصیت‌ها و مسائل مرتبط شوید و آیا این مشكل پدید نمی‌آمد كه بسیاری از مسائل و تنهایی‌های شخصیت‌ها را ندیده بگیرید فیلم‌هایی مانند این كه چند داستان را روایت می‌كنند باید به این شكل باشد البته شاید در نمایش عمومی مقداری از ریتم فیلم تندتر شود اما كلیت‌ كار چندان تفاوتی نخواهد كرد.

مزالب مرتبط :

شکلات داغ

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی