تبیان، دستیار زندگی
در اصلاح قانون وظیفه آمده بود فردی که دو برادرش دارای کارت پایان خدمت باشد می تواند از معافیت استفاده کند که این قانون حذف شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معافیت سه برادری حذف یا لازم الاجرا؟

سرباز

با توجه به آخرین وضعیت اصلاح قانون وظیفه عمومی ، زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح متوجه شده که نیاز به اصلاح و بازنگری قانون وظیفه عمومی است طرح اصلاح این قانون را به مجلس ارائه کرده که پس از تایید به شورای نگهبان ارائه شد .

سردار کمالی با بیان اینکه شورای نگهبان 14 ایراد به طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی وارد کرد افزوده است : یکی از مشکلات این طرح مربوط به معافیت سه برادری است .

در روز های اخیر بعضی از رسانه ها از حذف معافیت سه برادری خبر دادند و این امر باعث تشویش و نگرانی برخی از مشمولانی شد که دارای شرایط معافیت سه برادری بودند اما مشمولان معافیت سه برادری نباید نگران باشند چون این اخبار  اشتباه است چرا که براساس آخرین تصمیمات گرفته شده معافیت دو برادری که در اصلاح قانون وظیفه عمومی آمده بود حذف و قانون سه برادری همچنان اجرا می شود.

در اصلاح قانون وظیفه آمده بود فردی که دو برادرش دارای کارت پایان خدمت باشد می تواند از معافیت استفاده کند که این قانون حذف شده است

در قانون سه برادری فردی که سه برادرش دارای کارت پایان خدمت سربازی باشد می تواند از معافیت استفاده کند همچنین در اصلاح قانون وظیفه آمده بود فردی که دو برادرش دارای کارت پایان خدمت باشد می تواند از معافیت استفاده کند که این قانون حذف شده است.

مدیر کل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در این رابطه بیان داشته اند: با اشاره به اینکه کسی از این قانون معافیت دو برادری تا کنون استفاده نکرده است  این قانون هنوز در مرحله تصویب بوده و هنوز کسی از آین قانون استفاده نکرده است. همچنین وی افزوده است:  براساس آخرین هماهنگی موضوع معافیت داماد و نوه های خانواده های شهدا که فرزند پسر نداشته باشند حذف شده است.

تهیه:ندا پاکنهاد/وکیل پایه یک داگستری

تنظیم:س.آقازاده