تبیان، دستیار زندگی
آینه در هماهنگی با نورپردازی می تواند در كیفیت و میزان بازتاب نور بسیار موثر واقع شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جای مناسب برای آینه

کاربرد آینه

آینه ها نه تنها در زیبا سازی فضای داخلی منازل نقش بسزایی را بازی می كنند بلكه موارد كاربردی زیادی نیز دارند كه از جمله مهمترین آن می توان به خود آرایی اشاره نمود. در عین حال باید اظهار داشت كه استفاده مناسب از آینه در آرامش و بهبود حالات روانی افرادی كه در آن محیط زندگی می كنند نیز نقش موثری را بازی می كند. حال اجازه دهید نگاهی به این موضوع داشته باشیم كه آینه ها چگونه می توانند فضای داخلی خانه را بزرگتر جلوه دهند؛ اصولاً یك اتاق كوچك، راهرو، و یا ورودی های تنگ و باریك با آویختن آینه به دیوار خیلی بزرگتر از آن چیزی كه هستند جلوه می كنند؛ اما كدام یك از دیوارها را باید برای نصب آینه انتخاب كنیم؟ باید توجه داشت كه این كار صرفاً به منظور ایجاد تعادل و توازن انجام می پذیرد بنابراین آینه می بایست در مكانی قرار بگیرد كه نور را منعكس كرده و فضا را عریض تر، و بزرگتر جلوه دهد. برای راهروها و فضای های باریك ورودی استفاده از آینه بر روی كل دیوار نه تنها مقرون به صرفه نیست بلكه از نظر كارشناسی ایده خوبی هم به شمار نمی رود. به جای آن بهتر است یك سری آینه را به صورت اتفاقی در هر دو طرف دیواره ها قرار دهید. تا جای مناسب آن را پیدا کنید.

استفاده از آینه در محیط باریك محیط را باز تر و وسیع تر نشان می دهد

جای مناسب دیگر برای استفاده از آینه ها، حمام های كوچك هستند. اگر بتوانیم نورپردازی را نیز به طور مناسب انجام دهیم، متوجه تغییرات چشمگیری در فضای داخلی مكان مورد نظر خواهیم شد. این كار تنها با صرف مقدار كمی هزینه به راحتی تغییرات اساسی در دكوراسیون داخلی منازل ایجاد می كند و همچنین دارای موارد كاربردی بیشماری نیز می باشد. آینه همچنین یك سطح صاف و شفاف بر روی دیوار ایجاد می كند كه مانند كاغذ دیواری و یا رنگ پس از مدتی پوسته نمی دهد.

کاربرد آینه

زمانیكه از شمع در جلوی آینه استفاده شود فضا آرامبخش تر و رمانتیك تر خواهد شد

آینه در هماهنگی با نورپردازی می تواند در كیفیت و میزان بازتاب نور بسیار موثر واقع شود. مسئله دیگری كه می بایست به آن توجه داشت قاب آینه و وجود شمعدان در كنار آینه است كه البته این مطلب هم تا حد زیادی سلیقه ای است اما با این وجود استفاده از رنگ های روشن همیشه فضای آرامبخش تر و رمانتیكی را ایجاد می كند.

آینه ها حتی بدون داشتن قاب های گرانقیمت باز هم زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. با این وجود تراش های اریب در لبه آینه می تواند زیبایی آن را چند برابر كند. آینه ها بیانگر حس هنری افراد بوده و دارای انواع قاب ها ی تزئینی هستند.

با ورود آینه ها به فضای داخلی خانه ها متوجه تفاوت های شگرفی می شوید كه شما را متعجب خواهند كرد؛ قرار دادن آینه در بالای شومینه نیز به عنوان یكی از تكنیك زیباسازی هر چه بیشتر منازل به شمار میرود.

برای دکوراسیونی زیباتر می توانید از قاب و تابلو های موجود در فروشگاه تبیان دیدن نموده و در صورت تمایل خریداری نمایید.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

سرگرمی خانم های خانه دار

جایی برای در کنار هم بودن

هنرمندی را تجربه کنید

خانه ای با کلاس

قاعده ای بی قانون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.