تبیان، دستیار زندگی
كتابهای قطع بزرگ به فاجعه‌ای بدل شده است كه بیش از همه، از نقش منفی وزارت ارشاد در این پدیده نشات می‌گیرد. محمدهادی محمدی ـ پژوهشگر كودكان و نوجوانان ـ در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: وقتی كار نشر كتابهای خوب و ار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب‌های قطع بزرگ فاجعه‌ی هجدهمین نمایشگاه كتاب بودند


كتابهای قطع بزرگ به فاجعه‌ای بدل شده است كه بیش از همه، از نقش منفی وزارت ارشاد در این پدیده نشات می‌گیرد.

محمدهادی محمدی ـ پژوهشگر كودكان و نوجوانان ـ در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: وقتی كار نشر كتابهای خوب و ارزشمند مسدود و بازار به سمت چنین كتابهایی سوق داده می‌شود، طبیعتا فرصت طلبانی پیدا خواهند شد كه از هر چیزی جز به منافع مالی آن فكر نكنند.

این پژوهشگر تاكید كرد: در چنین فضایی، گروه‌هایی پیدا خواهند شد كه در كمینند تا از هر چیزی پول بسازند. یعنی مساله اینها روح و روان كودك نیست، بلكه صرفا پولی است كه به جیبشان سرازیر می‌شود.

وی تصریح كرد: مخرب تر از این نقش بسیار مخرب بخش كودك و نوجوان وزارت ارشاد است، یعنی بر خلاف آنچه كه ادعا می‌كنند در این وزارتخانه بخشی را برای بررسی پیش از چاپ كتابها در نظر گرفته‌اند، متاسفانه می‌بینیم در جایی كه سودجویی مطرح است، همین‌ها چشمشان را می‌بندند.

او با ابراز تاسف از استقبال كتابهای قطع بزرگ در هجدهمین نمایشگاه كتاب تهران گفت: این كتابها فاجعه هستند و جز نتایج منفی بر جریان فرهنگ سازی تاثیر ندارد. چگونه وزارت ارشاد با آن همه ادعا اجازه داده و می‌دهد كه این كتابها با ضعفهای آشكار تصویری و متنی، با این حجم تولید و پخش شوند.