تبیان، دستیار زندگی
ششمین همایش حوزه و تحول با عنوان «نقش آموزش های تخصصی در هویت علمی طلبه» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش آموزش‌های تخصصی در هویت علمی طلبه

نقش آموزش‌های تخصصی در هویت علمی طلبه

ششمین همایش حوزه و تحول با عنوان «نقش آموزش های تخصصی در هویت علمی طلبه» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در این همایش گفت: با اکتفا به برنامه رسمی و عمومی حوزه نمی‌توان به جایی رسید، طلاب باید به فکر آموزش های جنبی و تخصصی باشند که آن ها را به بهره‌وری اجتماعی برساند.

حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در ششمین همایش حوزه و تحول با عنوان «نقش آموزش های تخصصی در هویت علمی طلبه» اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از سال 1368 فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرده، همواره سعی کرده دوشادوش مباحث علمی حوزه بتواند در تأمین علمی طلاب بکوشد.

وی با تأکید بر اینکه دروس اصلی حوزه نباید تحت‌الشعاع برنامه های تکمیلی قرار گیرد افزود: در عین حال با اکتفا به برنامه رسمی و عمومی حوزه نمی‌توان به جایی رسید، طلاب باید به فکر آموزش های جنبی و تخصصی باشند که آن ها را به بهره‌وری اجتماعی برساند.

حجت‌الاسلام الهی‌خراسانی گفت: دور جدید فعالیت های این مرکز با شعار «جنبش علمی حوزه» از سال 85 در چند عرصه راهبردی آغاز شده که این دوره های آموزش تکمیلی به معنای ایجاد یک بستر علم آموزی است نه اینکه همچون کارخانه ای باشد که بعد از دو سال به صورت خودکار طلبه متخصص تحویل دهد اگر اینگونه بود باید خروجی های یکسان می داشتیم در حالی که اینچنین نیست.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همه چیز بستگی به خود طلبه دارد؛ این دوره ها تنها فرصتی را فراهم می کند تا طلبه با یادگیری فعال در تعامل با استاد، متن و برنامه های تکمیلی همچون کارورزی‌ها و کارگاه ها بتواند بار خود را به مقصد برساند.

وی خطاب به دانش پژوهان ورودی جدید جنبش علمی حوزه ابراز داشت: خود را مسئول یادگیری دوره بدانند و بتوانید به کارآمدی مورد نظر جهت انجام رسالت مورد رضایت امام عصر(عج) دست یابید.