تبیان، دستیار زندگی
ی ایران کسب مدال طلا در مسابقات جهانی برای نخستین بار در تاریخ شنای ایران، یك دانش‌آموز ایرانی مدال قهرمانی جهان را كسب كرد. شیخ رضایی سرپرست تیم اعزامی دانش‌آموزان ایران به مسابقات جهانی اسپانیا در رابطه عنوان كسب شده از سوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای نخستین بار در تاریخ شنای ایران

کسب مدال طلا در مسابقات جهانی

برای نخستین بار در تاریخ شنای ایران، یك دانش‌آموز ایرانی مدال قهرمانی جهان را كسب كرد.

شیخ رضایی سرپرست تیم اعزامی دانش‌آموزان ایران به مسابقات جهانی اسپانیا در رابطه عنوان كسب شده از سوی پاشا وحدتی و تیم شنای ایران به ایسنا، گفت: پاشا وحدتی نماینده‌ی ایران در میان ‌24 كشور در رشته‌ی ‌50 متر كرال سینه با ركورد ‌71 /‌24 ثانیه مدال طلا را كسب كرد، شناگر آلمانی با ركورد ‌75 /‌24 ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و نماینده چین تایپه با ركورد ‌84/24 ثانیه مقام سوم را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه افزود: دیلانچیان، رضا انصاری ، امین نوشادی، محمدرضا ولایی و نیما طاووسی دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند كه علاوه بر طلای وحدتی، ایران در رشته‌ی ‌50 × ‌6 متر آزاد تیمی مقام پنجم و در رشته ‌50 × ‌4 متر مختلط تیمی عنوان هفتم را كسب كرد.

شیخ رضایی تصریح كرد: در مجموع تیمی مسابقات نیز تیم شنای ایران در جایگاه ششم قرار گرفت.

گفتنی است، پاشا وحدتی شناگر تیم پایگاه قهرمانی مشهد است. وی ‌17 سال سن دارد.

این گزارش می‌افزاید، در رشته‌ی ‌50 متر كرال سینه ركورد ایران با زمان ‌41 / ‌24 ثانیه در اختیار حمیدرضا مبرز نماینده ایران در المپیك آتن است كه ‌30 صدم ثانیه با این ركورد فاصله دارد.

پاشا وحدتی مدال طلای مسابقات جهانی اسپانیا را از آن خود كرد.