تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه گفت: سفیران هدایت با اعتماد به نفس و قدرت پیش بروند و مشکلات را تحمل و برای حفظ نشاط، به آینده این فعالیت‌ها و گسترش معارف اهل بیت (ع) در مناطق محروم کشور بیاندیشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی مدیران مدارس سفیران هدایت
گردهمایی مدیران مدارس سفیران هدایت

مدیر حوزه های علمیه گفت: سفیران هدایت با اعتماد به نفس و قدرت پیش بروند و مشکلات را تحمل و برای حفظ نشاط، به آینده این فعالیت‌ها و گسترش معارف اهل بیت (ع) در مناطق محروم کشور بیاندیشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مقتدایی در اجلاسیه سراسری حوزه‌های علمیه سفیران هدایت اظهار داشت: حوزه‌های سفیران هدایت، جایگاه خود را در حوزه یافته است؛ البته مشکلی در تصویب فعالیت های سفیران در شورای عالی حوزه بوجود آمده بود که با مشاهده فوائد و برکات این حوزه‌ها در سراسر کشور اجازه فعالیت ها به این حوزه ها داده شد، تا اقدامات مطلوب و موثر خود را ادامه دهد.

وی افزود: در هر منطقه ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و روحانیون و علمای مقیم، از برکات سفیران در مناطق مختلف خبر می دهند و فعالیت های موثر و ارزشمند سفیران هدایت بسیار چشم گیر است .

عضو خبرگان رهبری گفت: هر نفر که آموزش می بیند، صدها نفر راه هدایت خواهد کرد و ثواب این آموزش ها برای اساتید این مجموعه نوشته می شود و نتایجی که از آموزش سفیران و اعزام آنها به مناطق محروم بدست می آید بسیار ارزشمند است .

وی بیان داشت: آموزش باید همراه با تربیت و اخلاق باشد و به پرورش دینی ختم شود و باید اساتید حوزه های علمیه سفیران به مسئله اخلاق اهتمام بیشتری داشته باشند، چون اگر تربیت اسلامی نباشد، علم اثری ندارد و شاید نتیجه معکوسی داشته  و ضرر آن بیشتر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اساتید الگوهای مناسبی برای طلاب هستند و باید در روش و منش به گونه‌ای عمل کنند که طلاب تواضع و تقوا را از آنها بیاموزند.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشتند: باید خاطرات این ایام برای جوانان بازگو شود و عوامل پیروزی مردم با دستان خالی و مشت گره کرده در برابر رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی تحلیل و تبیین شود و ابعاد ولایت پذیری و وحدت مردم در دوران انقلاب به روشنی بازگو گردد.

وی تصریح کرد: حمایت های استکبار جهانی، آمریکا، شوروی سابق و همه قدرتمندان جهان نتوانست در برابر مردم ایران مقاومت کند و سلاح مردم که ایمان قوی بود، بر تجهیزات نظامی و غیر نظامی آنها پیروز شد و رژیم ستم شاهی ساقط گردید.

مدیر حوزه های علمیه گفت: پیروزی انقلاب با روحیه بالای مردم به ثمر نشست و باید این روحیه را به نسل های جوان منتقل کنیم و به آنها بگوییم این انقلاب با چه خون هایی به ثمر رسیده و امروز باید همه در صحنه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبری تاکید کرد: همه باید در صحنه حضور داشته باشند و اغتشاشات در روز عاشورا نشان داد هدف دشمنان نابودی اصل نظام و اصل ولایت فقیه است پس مردم نباید فکر کنند دیگر وظیفه ای ندارند لذا لازم است عموم ملت در صحنه حاضر شوند و حضور هر یک از افراد ملت در راهپیمایی 22 بهمن تیری بر چشم دشمنان و مایوس کننده آنان است که بفهمند بعد از 31 سال هنوز مردم پشتیبان این ولایت فقیه و نظام الهی هستند.

وی خطاب به مبلغین و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: باید در گوشه و کنار کشور در این دهه تلاش کنید و در سخنرانی ها مردم را تشویق به حضور در صحنه نمایید و به اتحاد و همدلی سفارش کنید.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطر نشان کردند: رمز بقای این نظام، وحدت است و باید بین اقشار مختلف همدلی  و اتحاد حفظ گردد و حضور خود را محکم تر و قوی تر به جهانیان نشان دهیم.