تبیان، دستیار زندگی
قهرمان اسپانیا شد بارسلونا برای هفدهمین بار قهرمان لیگ فوتبال اسپانیا شد. هفته‌ی سی‌وششم لالیگا با انجام دو دیدار آغاز شد كه بارسلونا با تساوی یك بر یك برابر لوانته هفدهمین عنوان قهرمانی خود را كسب كرد. ریورا در دقیقه‌ی 35 گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسلونا برای هفدهمین بار قهرمان اسپانیا شد


بارسلونا برای هفدهمین بار قهرمان لیگ فوتبال اسپانیا شد.

هفته‌ی سی‌وششم لالیگا با انجام دو دیدار آغاز شد كه بارسلونا با تساوی یك بر یك برابر لوانته هفدهمین عنوان قهرمانی خود را كسب كرد.

ریورا در دقیقه‌ی 35 گل اول این دیدار را برای لوانته به ثمر رساند. اما ساموئل اتوئو در دقیقه‌ی 60 بازی را به تساوی كشاند تا با توجه به تساوی 2 بر 2 رئال مادرید برابر سویا، تیم منطقه‌ی كاتالان برای اولین بار پس از سال 99 قهرمان شود.

رئال مادرید با گل‌های ناوارو (بازیكن حریف) و زیدان در آستانه‌ی پیروزی 2 بر یك قرار داشت، اما گل دقیقه‌ی 89 «باپتیستا» نتیجه را به تساوی كشاند تا قهرمان بارسلونا مسجل شود.

در جدول رده‌بندی بارسلونا 82 امتیازی است و رئال مادرید با 76 امتیاز در مكان دوم قرار دارد. سویا نیز با 59 امتیاز سوم است.

اولین فصل لیگ فوتبال اسپانیا در سال 1928 برگزار شد كه تا كنون رئال مادرید با 29 عنوان قهرمانی ركورددار است.

پس از رئال مادرید تیم‌های ذیل بیشترین عناوین قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند.

بارسلونا (17 بار)، اتلتیكو مادرید (9 بار)، اتلتیك بیلبائو (8 بار)، والنسیا (6 بار)، سوسیه‌داد (2 بار)، دپورتیولاكرونیا، سویا و بتیس (هر كدام یك بار).