تبیان، دستیار زندگی
لابراتوار JP ناسا برنامه ای عمومی را بر روی سایت خود قرار داده است تا علاقمندان بتوانند با ورود به آن، نام خود را بر روی یک تراشه به سیاره مریخ ارسال کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به مریخ بروید

ساعت 7:24 صبح روز 21 جولای در سال 1969 نیل آرمسترانگ اولین قدم انسان را بر روی ماه گذاشت و این سرآغازی برای ورود انسان به سایر کرات بود. دانشمندان در آن موقع امیدوار بودند که بشر بتواند به دیگر سیاره های منظومه شمسی مانند مریخ سفر کند.

البته خیلی هیجان زده نشوید! قرار نیست شما یا انسان دیگری در آینده ای نزدیک به مریخ سفر کنید، بلکه لابراتوار JP ناسا برنامه ای عمومی را بر روی سایت خود قرار داده است تا علاقمندان بتوانند با ورود به آن، نام خود را بر روی یک تراشه به سیاره مریخ ارسال کنند. لابراتوار JP سازمان ناسا از شهروندان در سراسر جهان دعوت کرده است تا نامهای خود را که درون میکروتراشه ای  قرار خواهد گرفت، به این سازمان ارسال کنند. این میکروتراشه در کاوشگر لابراتوار علوم مریخی که در سال 2011 به سوی سیاره مریخ راهی خواهد شد قرار خواهد گرفت.

برای ارسال نامتان به مریخ اینجا را کلیلک کنید.

سایت

هنگامی که به سایت مورد نظر وارد می شوید (مطابق تصویر بالا)، باید نام و نام خانوادگی خود را به همراه کشوری که در آن ساکن هستید وارد کنید. بعد از زدن دکمه submit گواهینامه ای برای شما صادر می شود که نشان می دهد نام شما به مریخ فرستاده خواهد شد. در ضمن شما می توانید به عنوان یادگاری این گواهینامه را نیز برای خودتان چاپ کنید.

ایده قرار دادن نام انسان ها بر روی تراشه های کوچک و فرستادن آن به همراه کاوشگرهای فضایی به خارج از کره زمین چند سالی است که مورد توجه تیم های عملیاتی این گونه پروژه ها قرار گرفته است که با استقبال خوب مردم در سراسر جهان رو به رو شده است.

گواهی نامه

تنظیم برای تبیان:

م.ح.اربابی فر